بانک ها از پشتوانه های اصلی صنعت هستند

بانک ها از پشتوانه های اصلی صنعت هستند

استاندار لرستان:
بانک ها از پشتوانه های اصلی صنعت هستند
دکتر زیویار در شورای هماهنگی بانکها خواستار همکاری بیش از پیش بانک های استان برای رفع مشکلات واحد های اقتصادی شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، شورای هماهنگی بانکهای استان به ریاست دکتر زیویار، با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیران بانکها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط برگزار گردید .

نماینده عالی دولت در استان لرستان گفت: در آغاز این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت تسهیلات و منابع بانکی استان توسط دبیر شورا ارائه گردید که با حضور اعضا به بحث و تبادل نظر گذاشته شد .

دکتر زیویار اظهار داشت: در گزارش مذکور نکاتی وجود داشت که مورد اختلاف نظر اعضا بود و پس از اظهار نظر حاضرین، تصمیمات لازم در خصوص موارد مطرح شده اتخاذ و به تصویب رسید .

وی ادامه داد: بانک ها به عنوان یکی از پشتوانه های اصلی صنعت و اقتصاد استان محسوب می‌شوند که به نوعی خون موجود در شریانهای اقتصاد نیز به شمار می آیند، از این رو همکاری و مشارکت آنها در طرح های اقتصادی استان مورد انتظار است .

استاندار لرستان افزود: از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در شورای هماهنگی بانکها، واحدهای تملک شده توسط بانک های عامل بود که مقرر گردید کارگروهی با حضور کارشناسان امر برای رفع این معضل تشکیل شده تا با پیگیری وضعیت واحدهای تملک شده، نسبت به بازگرداندن آنها به چرخه تولید اقدامات لازم صورت پذیرد .

دکتر زیویار در این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت پروژه فولاد ازنا یاد آور شد: فولاد ازنا یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین طرح‌های اقتصادی استان به شمار می آید که در گذشته برای راه‌اندازی این شرکت اقدامات زیادی انجام گرفته و در ادامه نیز جلسات مستمری با مسئولین امر در مرکز، طی روزهای اخیر برگزار گردید تا گام های نهایی برای احیاء این شرکت برداشته شود .

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با رفع موانع شرکت فولاد ازنا، در آینده نزدیک شاهد رونق دوباره و خبرهای خوش از این پروژه اقتصادی مهم باشیم .

منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور