کاهش تنش ها در روابط خارجی مقدمه ایجاد روابط اقتصادی موفق است

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه ایران گفت : کاهش تنش ها در روابط خارجی مقدمه ایجاد روابط اقتصادی موفق است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه ، طی سخنانی در همایش مشترک استانداران با رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، رفع تنش با کشورهای همسایه و جهان را شاخص یک دیپلماسی موفق خواند و گفت : استان های کشورمان دارای تنوع اقلیمی مناسب برای جذب گردشگر و تنوع تولید محصولات اقتصادی هستند و نمایندگی های داخلی وزارت امور خارجه می توانند ارتباط تجاری آنها را تسهیل کنند .
وی گفت : در حال حاضر ۲۸ نمایندگی وزارت امور خارجه در ۲۲ استان کشور در منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شده که نقش مهمی در معرفی پتانسیل های هر استان خواهد داشت .
قشقاوی با بیان این نکته که بوروکراسی، دشمن سرمایه گذاری است، تصریح کرد : باید با کاهش بوروکراسی
غیر ضروری آمادگی لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان های کشور فراهم شود و استانداران شخصاً اهداف و برنامه های مهم حوزه تحت مسئولیت خود را پیگیری کنند .
وی بیان داشت : استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت باید با قدرت برنامه های دولت را در استان ها به پیش ببرند و برای ایجاد وحدت رویه حرف اول وآخر توسط آنها بیان شود .
انتهای پیام/