?استاندار: به طور قطع با زیاده خواهان برخورد کرده و پشتیبان مردم مستحق و نیازمند هستیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری; احمدعلی موهبتی در شورای آب, کشاورزی و منابع طبیعی استان که شب گذشته در استانداری با حضور احمد علی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد بیان داشت: ما به دنبال راهکارهای جدید برای حل مشکلات مردم استان هستیم و به طور قطع و یقین با زیاده خواهان برخورد می کنیم و مردم مستحق را کمک و پشتیبانی می نماییم.
استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه عنوان داشت: تمامی دستگاههای عضو شورای آب,کشاورزی و منابع طبیعی موظف هستند تا پایان دی‌ماه اطلاعات خود را در زمینه کاری همراه با تجزیه و تحلیل و راهکار مناسب ارائه دهند.
موهبتی همچنین در این جلسه افزود: بسیاری از مشکلات ما در حوزه آب و کشاورزی از قبیل چاههای غیر مجاز ,بی سند ماندن زمین ها و پروژه های ناتمام ناشی از عملکرد نادرست دستگاه‌های اجرایی می باشد.
وی همچنین بنیاد مسکن را موظف به سند دار کردن زمینهای مردم در روستاهای استان نمود و گفت: بنیاد مسکن موظف است ظرف ۴۰ روز آینده نسبت به سند دار کردن زمین‌های مردم اقدام نماید.
این مقام مسئول همچنین در این کمیسیون بر کارکرد درست مدیران در جهت رفع مشکلات مردم تاکید کرد و افزود: چنانچه مدیران دستگاه های اجرایی راه حل مناسبی جهت رفع مشکلات مردم در حوزه فعالیت خود ندارند از کار برکنار شوند تا افراد توانمند تری در این حوزه‌ها فعالیت نمایند.
استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در ادامه ی این جلسه با صراحت افزود: قصد شروع طرح جدیدی در استان را نداریم و به دنبال اتمام و تکمیل طرح های نیمه تمام و محقق کردن قول‌های مسئولان طراز اول کشور در استان هستیم و پیگیری های لازم را با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه های متولی انجام می‌دهیم تا طرح‌های اولویت‌دار استان به اتمام برسد.
وی همچنین به طرح در دست اجرای بزرگراه زاهدان _ زابل اشاره کرد و گفت: قسمت مهم این طرح که بسیار حادثه خیز است رها شده و قسمت های دیگر در حال اجرا می باشد باید اولویت بندی طرح ها را در دستور کار خود قرار دهیم و قول های غیرمنطقی را از حیطه کاری خود حذف کنیم.
احمد علی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی, آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه عنوان داشت: یکی از اساسی‌ترین اشکالات در کشور, مدیریت سنتی کشاورزی می باشد که موجب شده با وجود همه ی اعتبارات و اقدامات بزرگی که دولت انجام می‌دهد در جامعه روستایی ما توسعه ای اتفاق نیفتد.
رئیس کمیسیون کشاورزی, آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تلاش مضاعف برای حل مشکلات مردم عنوان داشت: مشکلات مردم را یا باید حل کنیم و اگر توان حل آن را نداریم به دیگران که توانمندتر هستند ارجاع دهیم.
وی همچنین افزود: در شورای استانی باید به طور شفاف همه مشکلات را بیان کنیم و برای حل آن چاره اندیشی نمائیم.