در جلسه بررسی مشکلات شهرستان سلماس بیان شد؛

امسال ۷۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب روستاهای آذربایجان غربی هزینه می شود/ ۲۳ کیلومتر راه روستایی در سلماس آسفالت خواهد شد

امسال ۷۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب روستاهای آذربایجان غربی هزینه می شود/ ۲۳ کیلومتر راه روستایی در سلماس آسفالت خواهد شد

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سالجاری ۷۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب روستایی با اولویت روستاهای دچار تنش آبی هزینه می شود گفت: تامین آب شرب روستاهای زیر۲۰ خانوار و روستاهایی که بر اثر خشکسالی دچار تنش آبی شده اند از اولویت های سالجاری بشمار می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدمهدی شهریاری محمدمهدی شهریاری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان سلماس که در محل فرمانداری این شهرستان و با حضور مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت ها و توانمندیهای شهرستان سلماس تصریح کرد: شاخص برخورداری سلماس در برخی موارد از جمله ارتباطات، راه آسفالته روستایی، گاز و تخت بیمارستانی از متوسط استانی پایین تر است و برای جبران این عقب ماندگی باید تلاش ویژه ای صورت بگیرد.

وی افزود: علاوه بر آسفالت ۲۳ کیلومتر راه روستایی با اولویت روستاهای پرجمعیت، باید برای آسفالت ۲۰ کیلومتر راه روستایی دیگر نیز سریع تامین اعتبار و اقدام عملیاتی صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به احداث بیمارستان ۲۲۲ تختخوابی سلماس افزود: تا زمان بهره برداری از این بیمارستان که شاخص برخورداری سلماس از تخت بستری را به فراتر از میانگین کشوری ارتقا می دهد باید نواقصات بیمارستان کنونی برطرف گردد.

شهریاری ادامه داد: با اتمام مراحل ساخت بیمارستان های نقده، اشنویه، پیرانشهر و شاهین دژ شاخص برخورداری استان به فراتر از میانگین کشوری ارتقاء خواهد یافت.

وی در این جلسه پس از ارائه گزارش دستگاه های اجرایی در خصوص شاخص های توسعه سلماس، دستورات لازم برای ارتقای پوشش ارتباطی روستایی، اجرای طرح های هادی، اتمام پروژه های آب، پرداخت خسارت بیمه زلزله زدگان، ساخت مدرسه در بخشهای محروم از جمله کوهسار، توسعه راههای اصلی و تسریع در پروژه های عمران شهری و روستایی را صادر نمود.

منبع:وزارت کشور