۴۷ طرح اقتصادی و فرهنگی

۴۷ طرح اقتصادی و فرهنگی در شهرستان تفرش به بهره‌برداری رسید

۴۷ طرح اقتصادی و فرهنگی در شهرستان تفرش به بهره‌برداری رسید - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

۴۷ طرح اقتصادی، عمرانی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال همزمان با نهمین روز از ایام الله دهه فجر با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسولان در شهرستان تفرش بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛استاندار مرکزی در این آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: ۶۰۰ اشتغال مستقیم و غیر مستقیم با افتتاح این طرح‌ها در شهرستان تفرش فراهم شد.

وی اظهار داشت: ساختمان شهرداری تفرش با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در ۱۰ سال گذشته آغاز و طی ۲ سال اخیر نیز با پیگیری مدیران عملیاتی شد.
استاندار مرکزی افزود: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار طرح های دهه فجر در استان امسال به بهره‌برداری رسید.
سیدعلی آقازاده در ادامه افزود: دولت با وجود همه تبلیغات منفی در داخل و خارج تلاش می‌کند اما اگر ضعف و نقصی در حوزه خدمات وجود دارد، تلاش می شود با وجود تحریم و جنگ اقتصادی کشور مرتفع شود.
استاندار مرکزی تصریح کرد: امروز صبر و تلاش ملت ایران زبانزد است و تحریم ها باعث شد برکت های زیادی از جمله فناوری مدرن و صنعت فضایی شده است.
آقازاده افزود: بزرگترین مرکز ماهیان خاویاری در طریزآباد تفرش نیز  با ۳۰میلیارد ریال به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پروزش خاویاری استان مرکزی مطرح است.
وی اظهارداشت: ساختمان شهرداری نیز که امروز با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد، یکی از بهترین ساختمانهای شهرداری‌های استان است.
استاندار مرکزی گفت: ۲۹ طرح طرح ارتباطی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با ۹۰۶ هزار میلیون ریال اعتبار به صورت متمرکز بهره‌برداری شد.
آقازاده ادامه داد: دره گیان یکی از راه‌های ارتباطی مهم استان مرکزی است که امروز دکل مخابراتی این حوزه که حاصل مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان بود، راه اندازی شد.
وی تاکید کرد: میزان رشد ارتباطات سیار و غیر سیار در چهار سال اخیر به ویژه بعد از سال های ۹۲ تا ۹۹ در حوزه  مخابراتی در استان مرکزی رشد قابل توجهی داشته است.
استاندار مرکزی گفت: خدمات تلفن همراه، ای سی تی و دکل‌های مخابراتی در استان مرکزی به شکل مطلوب انجام شده و باید به تلاشگران این مجموعه دستمریزاد گفت.
آقازاده افزود: انجام فعالیت برای ایجاد دکل مخابراتی در دره گیان با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه سخت بود اما حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی موفق شد، طرح را عملیاتی کند.
بهره برداری از مسکن آسیب دیده از سیل در روستای دربند، مجموعه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در چهار هکتار زمین با سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش ۱۴۰میلیارد ریال در جفتان تفرش، بهره‌برداری از طرح‌های ارتباطی استان با ۹۰۶ هزار میلیون ریال اعتبار شامل توسعه ظرفیت شبکه دیتا، توسعه شبکه فیبر نوری، موزه مردم شناسی و نگارخانه خیر ساز با هشت میلیارد ریال در ۳۲۰ متر مربع وسعت و ساختمان شهرداری در ۸۶۰ مترمربع با ۱۰میلیارد ریال در پنج طبقه در شهرستان تفرش از دیگر طرحهایی بود که با حضور استاندار مرکزی بهره‌برداری شد.

شهرستان تفرش با ۲۵ هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شمال شرق اراک مرکز استان مرکزی واقع است.

منبع : وزارت کشور