۴۶۸۹ بیمار خاص

۴۶۸۹ بیمار خاص در آذربایجان غربی شناسایی شد

۴۶۸۹ بیمار خاص در آذربایجان غربی شناسایی شد - مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار آذربایجان غربی با بیان این‌که ۴ هزار و ۶۸۹ بیمار خاص در استان شناسایی شده، گفت: ۴۹۲ نفر از این افراد دچار بیماری صعب‌العلاج هستند؛ ازاین‌رو ضروری است تا دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه بیش‌ازپیش برای تسهیل امورات این افراد اهتمام بورزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدمهدی شهریاری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نارنجی شدن شرایط کرونایی شهرستان ارومیه، اظهار داشت: برای مدیریت هر چه بهتر این بیماری بایستی مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را همچون ماه‌های گذشته رعایت کنند.
وی ضمن قدردانی از کادر درمان و پزشکی، خاطر نشان کرد: متأسفانه تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا از اوایل بهمن‌ماه رشد کرده و هم‌اکنون ۷ شهرستان آذربایجان غربی در شرایط نارنجی قرار دارند.
استاندار آذربایجان غربی با بیان این‌که تمامی شش مصوبه جلسه پیشین کمیته بیماران خاص عملی و اجرایی شده، گفت: بر اساس آخرین آمار ۴ هزار و ۶۸۹ بیمار خاص در سطح استان داریم که از این تعداد ۴۹۲ نفر به بیماری صعب‌العلاج دچار هستند.
وی یادآور شد: مسئولان و دستگاه‌های مربوطه همانند گذشته و با توان بیشتر به دنبال تسهیل زندگی و امورات این هم‌وطنان باشند.
شهریاری تأکید کرد: همچنین ۳۰ نفر بیمار متابولیسمی در سطح استان شناسایی شده‌اند. در همین راستا مکاتبه‌ای با سازمان تأمین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی صورت می‌گیرد تا هزینه درمانی این افراد را بر عهده بگیرند.
وی اشتغال بیماران خاص را موضوعی مهم برشمرد و افزود: ادارات کل ورزش و جوانان و کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز برای فراهم کردن زمینه اشتغال و در اختیار گذاشتن امکانات ورزشی و تفریحی اهتمام بورزند.
استاندار تأکید کرد: با توجه به هزینه گزاف داروهای مصرفی این بیماران و ساخت داروهای مشابه در داخل کشورمان نیاز است فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیمای مرکز استان صورت گیرد.

منبع : وزارت کشور