۳۳ طرح عمرانی و اقتصادی

۳۳ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان آشتیان به بهره‌برداری رسید

۳۳ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان آشتیان به بهره‌برداری رسید - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

 

 

 

 

 

 

۳۳ طرح عمرانی و اقتصادی روز چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور استاندار مرکزی و چند تن از مسئولان استان در شهرستان آشتیان به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی هفت طرح نیز آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور: استاندار مرکزی در جریان افتتاح این طرح‌ها در جمع خبرنگاران گفت: یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای  طرح‌های شهرستان آشتیان هزینه شده و با بهره‌برداری از آنها برای  ۴۹۸ نفر شغل ایجاده شده است.

سید « علی آقازاده» افزود: کیفیت طرح‌های هفته دولت امسال شهرستان آشتیان مطلوب‌تر از سال‌های گذشته است که نشان دهنده تلاش مسئولان برای پیشرفت و آبادانی این منطقه است.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی شرکت توسعه صنایع و معدن آشتیان ( تولید فروسیلسیم) با ظرفیت ۶ هزار تن فروسیلسیم و ۲ هزار تن  میکروسیلیکا با اشتغالزایی مستقیم ۷۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم ۵۵ نفر آغاز شد.

وی بیان کرد: این طرح که یکی از طرح‌های مهم استان مرکزی محسوب می‌شود، از سوی بخش خصوصی تا مدت یکسال و نیم آینده با صرف اعتباری بالغ بر ۸۶۵ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: طرح توسعه شرکت پژوهش صنعت مدرن ( خط تولید کارتن پلاست) نیز از دیگر طرح‌های مهم شهرستان آشتیان است که امروز به بهره‌برداری رسید.

آقازاده اظهار داشت: افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی ویژه‌ای در استان مرکزی تا پایان سال جاری و پایان دولت دوازدهم در دستور کار است که هر کدام از آنها موجب ارایه خدمات مطلوب به مردم این خطه می‌شود.

وی عنوان کرد: طرح اقدام ملی مسکن نیز در شهرستان آشتیان با ظرفیت ۲۰۰ واحد کلید خورد که در صورت تقاضای بیشتر افزایش واحدهای مسکونی دنبال می‌شود.

استاندار مرکزی در سفر به شهرستان آشتیان در دوراهی راهجرد مورد استقبال مسئولان این شهرستان قرار گرفت و پس از آن با نثار گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

همچنین استاندار مرکزی در این سفر از پروژه‌های عمرانی روستای گرگان نیز بازدید کرد.

شهرستان آشتیان از توابع استان مرکزی است که در ۸۰ کیلومتری اراک واقع شده و ۲۰ هزار نفر جمعیت در این منطقه زندگی می‌کنند.

منبع : وزارت کشور