استاندار آذربایجان‌غربی :

۲۲۰۰ روستای آذربایجان‌غربی به شبکه اینترنت متصل هستند

 

۲۲۰۰ روستای آذربایجان‌غربی به شبکه اینترنت متصل هستند

 

۲۲۰۰ روستای آذربایجان‌غربی به شبکه اینترنت متصل هستند.استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ تنها ۱۶۰ روستای استان به شبکه اینترنت متصل بودند گفت: با اقدام‌ها و تلاش‌های انجام یافته در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ روستای استان از ارتباطات اینترنتی پایدار برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدمهدی شهریاری در جریان سفر نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی به تکاب افزود: تکاب در بخش ارتباطات اینترنتی  پایین‌تر از میزان متوسط استانی است و برای ارتقای اتصال روستاهای این شهرستان و روستاهای چالدران و شاهین دژ باید اقدامات ویژه‌ای صورت‌ بگیرد.

وی با بیان اینکه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی اختصاص یافته اظهار داشت: سال گذشته ۶۰۰ کلاس درس در این استان افتتاح شد و هم اینک نیز آذربایجان‌غربی به هزار و ۲۰۰ کلاس درس نیاز دارد.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: میانگین استانی سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی ۳.۵۷ مترمربع است که در تکاب وضعیت مناسب وجود داشته اما در شاهیندژ این میزان کمتر از یک مترمربع است و عقب ماندگی‌های استان در امر احداث کلاس درس نیز باید رفع شود.

شهریاری در خصوص معدن طلای زرشوران تکاب نیز گفت: مجتمع طلای زرشوران در اقدامی غیرقانونی که موجب ورود سازمان بازرسی کل کشور نیز شده زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی قرار می‌گیرد که اکنون اعضای ۲ هیات مدیره شامل این شرکت و کارخانه زرشوران از این مجموعه حقوق دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: عده‌ای در این کارخانه حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند و افرادی هستند که حتی در سال یک بار نیز به معدن طلای زرشوران نمی آیند و در تهران هستند و حتی برخی در حوزه معدن و طلا نیز تخصص ندارند اما از این کارخانه حقوق دریافت می‌کنند که این مسائل باید رسیدگی و پیگیری شود.

منبع : پرتابل خبری وزارت کشور