۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی

۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی تخصیص یافت

۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی تخصیص یافت - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت توجه به اشتغالزایی در دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: با تایید مقام معظم رهبری ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به اشتغال روستایی اختصاص یافت و خوشبختانه تاثیر مناسبی در اشتغال کشور داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اسحاق جهانگیری امروز شنبه ۹ اسفند در آیین بهره برداری از طرح های تولیدی و اشتغالزایی روستایی استان گلستان ضمن تقدیر از فعالین حوزه اشتعغال روستایی تصریح کرد: رقم ریالی اعتبار تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده که زمینه اشتغال ۲۸۰ هزار نفر را تا کنون فراهم آورده و البته روند ارائه این تسهیلات همچنان ادامه دارد.
وی افزود: هر آنچه روستای اشتغالزای عطاآباد در مسیر توسعه اشتغالزایی نیازمند است به آنها تخصیص داده خواهد شد و همچنین تلاش می کنیم جاده دسترسی این روستا نیز بهبود یابد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: اقدام مردم روستای عطاآباد باید برای روستاهای کل کشور نمونه باشد تا آنها نیز اقدام به اشتغالزایی ارزنده ای که این مردم انجام دادند، بپردازند.
جهانگیری یادآور شد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید تعداد روستاهای برخوردار از گازرسانی رشد کرده و از ۱۴ هزار روستا به ۳۵ هزار روستا رسیده است.
وی افزود: خدمت رسانی در عرصه روستایی یکی از دغدغه های دولت بوده و خوشبختانه شاخص های رشد روستایی از نرخ بسیار خوبی برخوردار بوده است.
لازم به ذکر است با حضور معاون اول رئیس جمهور استاندار گلستان، طرح‌ هادی روستای عطاآباد به عنوان ششصد و شصت و چهارمین طرح هادی روستایی استان گلستان با اعتبار ۵ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.
 جهانگیری در جریان سفر به استان گلستان، با حضور در روستای عطاآباد، طرح های هادی این روستا را افتتاح کرد که ۴۷۵۰۰ متر مربع زیرسازی و آسفالت، ۳۰۰۰ متر جدول گذاری، ۱۵۰۰ متر جابجایی شبکه برق و ۲۷۰۰متر پیاده رو سازی از جمله این طرح ها بودند.
معاون اول رییس جمهور همچنین از نمایشگاه اقدامات قرارگاه بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سیل سال ۱۳۹۸ نیز بازدید کرد و از جزییات این اقدامات مطلع شد.

منبع : وزارت کشور