۱۲۰میلیارد تومان برای زیرساخت های گردشگری

۱۲۰میلیارد تومان برای زیرساخت های گردشگری استان هزینه می شود
۱۲۰میلیارد تومان برای زیرساخت های گردشگری استان هزینه می شود - مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار اردبیل گفت:بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان از محل های مختلف برای ایجاد زیرساخت های اساسی بخش گردشگری استان اردبیل هزینه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از پروژه های گردشگری شهرستان سرعین اظهار کرد: ۱۰ کیلومتر از مسیر سرعین به سمت پیست اسکی آلوارس جاده تعریض و بهسازی می شود که تا شروع فصل سرد این پروژه تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیست اسکی اجور یکی از طرح های منحصر بفرد در خاورمیانه خواهد شد افزود: بازگشایی مسیر از محل الوارس تا محل اجرای طرح در حال انجام است و عملیات خاکبرداری ، تیر ریزی و زیر سازی رو به اتمام است و تا پایان فصل پاییز در صورت مساعد بودن هوا زیرساخت های اساسی انجام می شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: به منظور جذب گردشگر در فصول سرد سال و اجرای طرح زمستان بیدار به معنای واقعی باید طرح های بزرگی در نقاط برف گیر اجرا شود که خوشبختانه عملیات اجرای  پروژه های پیست اسکی در تمام قسمت های استان آغاز شده و در آینده نتیجه این اقدامات برای استان پر برکت خواهد بود.

وی با بیان اینکه دستگاه های پیست اسکی اندبیل خلخال به بزودی ترخیص می شود افزود: پیست اسکی در شهرستان مشکین شهر نزدیک آبگرم شابیل نیز در حال اجرا است و ابگرم های استان نعمت بزرگی برای جذب مسافران داخلی و خارجی و ایجاد اشتغال پایدار است.

بهنام جو ادامه داد: در هیچ کجای جهان وجود ندارد که پیست اسکی تا خرداد ماه برف داشته باشد و در نزدیکی آن آبگرم و هتل های شیک و مدرن هم وجود داشته باشد.

 این مسوول بیان کرد: باید از ظرفیت های این نعمات الهی جهت کاهش بیکاری و  جذب مسافر در زمستان که ۲۲ هزار تخت خالی در هتل های سرعین وجود دارد بهره برداری کنیم و سرمایه گذاران با مشوق های لازم برای پر کردن حداقل۵۰ درصد این هتل ها وارد استان شوند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ایجاد امید در دل مردم از وظایف مسوولان است گفت: نباید یاس و نا امیدی را در شرایط فعلی اقتصادی در بین مردم ترویج دهیم تا جایی که توان داریم در خدمت مردم و حل مشکلات ولی نعمتان خود خواهیم بود.

استاندار اردبیل به همراه مدیران کل دستگاه های مرتبط از مسیر سرعین آلوارس و محل اجرای پیست اسکی اجور بازدید و در جریان مشکلات منطقه قرار گرفت.

منبع : وزارت کشور