کارخانه قند شازند در آینده‌ای نزدیک تعیین تکلیف می‌شود

کارخانه قند شازند در آینده‌ای نزدیک تعیین تکلیف می‌شود

 

مخلص الائمه استاندار مرکزی در جریان سفر به شهرستان شازند در جمع خبرنگاران،  گفت: کارخانه قند شازند، هویت اقتصادی و اجتماعی این شهرستان است که در این راستا نشست‌های متعددی با مسئولان ذیربط برگزار شده و در آینده‌ای نزدیک تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مخلص الائمه استاندار مرکزی افزود: این شهرستان از شهرهای مهم، جدی، اثرگذار در اقتصاد، صنعت و کشاورزی است و مردمان بسیار نجیی دارد که باید حقوقشان تامین و رعایت شود.
وی تاکید کرد: از جمله برنامه های امروز، بازدید از کارخانه قدیمی قند شازند بود و توضیحات کامل این کارخانه را در مصاحبه‌هایی ارائه کردیم و اقداماتی نیز در حال پیگیری است.
استاندار مرکزی اظهار داشت: کارخانه قدیمی قند شازند، باید از این حالت که دل هر بیننده‌ای را به درد می آورد و از بین رفته، خارج شود.

وی بیان کرد: تمام تلاش و ظرفیتی که در استانداری، ادارات کل دستگاه‌های ذیربط وجود دارد و همچنین نشست‌های متعدد با مدیر بنیاد مستضفعان داشتیم و معاون هماهنگی امور اقتصادی به صورت مشخص مامور پیگیری این موضوع است که در این راستا با سرمایه گذارانی نیز صحبت شده و اقداماتی نیز در حال پیگیری است و امید است خبرهای خوشی در آینده‌ای نزدیک به مردم بدهیم.
مخلص الائمه ادامه داد: در این نشست مدیران آموزش و پرورش شهرستان شازند نیز حضور یافتند و گزارش عملکردشان را اخذ کردیم و با مشکلات اختصاصی آموزش و پرورش نیز در این منطقه از نزدیک مواجه شدیم که نیاز است برخی مسائل با فوریت دنبال شود.

وی تصریح کرد: وجود مدارس کانکسی و همچنین مدارس مختلط ابتدایی و کمبود برخی امکانات همچون اینترنت که معتمدین مطرح کردند، قابل پذیرش نیست و این موارد باید با جدیت دنبال شود.
استاندار مرکزی بیان داشت: بیشتر مسئولان بر این امر واقف هستند که اکنون بالغ بر ۹۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که تعدادی از آن‌ها در این استان و برخی نیز در شهرستان شازند است و طرح‌هایی که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دارد در اولویت دولت است.
مخلص الائمه یادآور شد: در سفر قریب الوقوع رییس جمهور هم این موارد مطرح می‌شود و در نشست‌های هماهنگی پیش از سفر و همچنین ضمن سفر تا زودتر این طرح‌های نیمه تمام عمرانی تکمیل شود و سیاست دولت نیز تا این لحظه کلنگ زنی طرح‌های جدید نیست تا طرح‌های قدیمی تعیین تکلیف شود.

استاندار مرکزی گفت: رویکرد دولت سیزدهم حضور بدون واسطه و مستقیم مدیران در میان مردم است و این راهبرد  در استان مرکزی هم پیگیری می شود و به تمام مدیران هم ابلاغ کردیم راهبرد پشت میز نشینی به راهبرد حضور بی تکلف و مستقیم تغییر یابد.
مخلص الائمه بیان داشت: در این نشست شنوای مشکلات مردم بدون واسطه بودیم و مشکلاتی که پیرامون مباحث تعارض مالکیت با حوزه اوقاف وجود دارد و همچنین مسائلی در حوزه منابع طبیعی و در خصوص تامین منابع آبی شهر و شهرستان و همچنین مسائل حوزه اشتغال توسط معتمدین ارائه شد.
وی افزود: پاسخ برخی موارد توسط مدیرانی که در این نشست حضور داشتند ارائه شد و مقرر شد مباحثی برای اتخاذ تصمیم از فرمانداری شازند به استانداری منعکس شود و از سوی ادارات کل استان به اداره شهرستان منعکس و در چارچوبی دنبال شود.
استاندار مرکزی تاکید کرد: انتظار از همکارانمان در حوزه اداره شهرستان این است که مشکلات مردم را نخست بلا واسطه بشنوند و هر آنچه قابل اجرا است با شکست بوروکراسی دنبال کنند تا نتیجه بگیرند و نتیجه را به اطلاع مردم برسانند.
مخلص الائمه یادآور شد: ممکن است در برخی موارد قانون اجازه احقاق موضوعی را ندهد و یا حق قابل تحقق نباشد و عمدتا مردم نیز در این مواقع توضیحاتی که قانع کننده و مستند و مستدل باشد را می پذیرند.
وی افزود: اما خیلی از موارد قابل حل است و بسیاری از مشکلات که مطرح می‌شود ریشه دار است و یک شبه ایجاد نشده و شاید ریشه های چندصدساله در این منطقه دارد ک باید این موارد با فوریت دنبال شود و در خواست این است که هیچ موردی در فرآیند بوروکراسی اداری و دیوان سالاری در استان مرکزی گیر نکند و بهانه ای نباشد که منتظر دستور هستند چرا که این موارد را از هیچ دستگاه اداری را نمی پذیریم‌.

مخلص الائمه تصریح کرد: باید رسیدگی به مشکلات مردم به گونه‌ای باشد که در واقع مدیران دستگاه‌های اجرایی احساس کنند مشکلات خودشان است و  مسیر را باید برای مردم دنبال کنند تا مشکلات  انباشت نشود و ما بتوانیم در دستگاه‌های اجرایی به مسائل مهمتر و جدی تری برای توسعه، عمران و آبادانی استان مرکزی برسیم.
استاندار مرکزی گفت : این مهم نیز با جدیت در حال پیگیری است که مسائل از سمت مرکز استان به سمت شهرستان‌ها توسعه یابد چرا که وظیفه نخست هر دولت و حکومتی، تامین و تضمین عدالت است و به لحاظ تحقق این موضوع باید شهرستان‌های استان و شهرهای شهرستان‌ها و بخشهای دور افتاده، دقیقا مثل شهرهای بزرگ استان و شهرستان با لحاظ عدالت دیده شود.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور