کارجهادی و تلاش شبانه روزی

کارجهادی و تلاش شبانه روزی اولویتی ویژه برای تحقق شعار سال است

کارجهادی و تلاش شبانه روزی اولویتی ویژه برای تحقق شعار سال است - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار کرمانشاه گفت: برای تحقق شعار سال ” تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” نقشه راه اجرای این راهبرد مهم در توسعه پایدار استان را با در نظرگرفتن الزامات و امکانات و با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تدوین خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ « هوشنگ بازوند» در اولین جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی که امروز با حضور اعضاء و فرمانداران در سالن شهدای دولت برگزار شد؛ اظهار داشت: تحقق شعار سال نیازمند کارجهادی، تلاش دوچندان و همدلی و همراهی موثر همه مسوولین است تا ضمن بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها را در این بخش به عنوان یک اولویت برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار با جدیت پیگیری کنیم.
استاندار کرمانشاه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام ” تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ” از سوی مقام معظم رهبری افزود: تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود را برای تحقق شعار سال و حمایت از تولید به کار خواهیم گرفت و بر این اساس با محوریت اتاق بازرگانی تا پایان فروردین ماه نقشه راهی برای دستیابی به اهداف کلان و شعار راهبردی تدوین می شود.
مقام ارشد استان خاطرنشان ساخت: همه دستگاه های اجرایی باید در اجرای نقشه راه این راهبرد مهم برای توسعه پایدار کشور نقش آفرینی موثر داشته باشند و در این نقشه راه وظایف به تفکیک مشخص می شود تا هماهنگی لازم شکل بگیرد و البته نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی، دستگاه های نظارتی و قضایی و نماینده محترم ولی فقیه در استان نیز حمایت و همراهی همیشگی را با فرمانداران، مدیران و فعالان اقتصادی خواهند داشت.
وی با بیان اینکه به یقین مردم هم در تحقق شعار سال نقشی مهم دارند و باید همراهی وجود داشته باشند، تأکید کرد: برداشتن موانع و پشتیبانی ها وظیفه و اولویت مسوولین است و در چهار سال گذشته در استان نیز بر این مهم تأکید شده است که راهکار اصلی بهبود فضای کسب و کار و تسهیل و تسریع در انجام امور مربوط به جذب سرمایه گذاری و رونق تولید است.
استاندار کرمانشاه به تلاش های صورت گرفته برای تسهیل گری در حوزه تولید اشاره کرد و گفت: اقدامات انجام شده برای حمایت از تولید کنندگان قابل تقدیر است اما کافی نیست و باید در ساختار اداری و فرآیندها مطالعه و بازنگری داشته باشیم تا امور در کمترین زمان ممکن انجام شود و حتما در این بررسی و واکاوی دلایل عدم انجام برخی کارها برای رفع موانع  مدنظر قرار گیرد تا در سال جدید به صورت ویژه پیگیری شود.
وی تسهیل فرآیندهای کنونی برای جذب سرمایه گذاری را ضرورتی ویژه دانست و گفت: هماهنگی بین ارکان نظام و تقویت فضای همدلی و امید آفرینی می تواند شرایطی امن و ایمن را برای حضور سرمایه گذاران نیز ایجاد کند و به یقین با تقویت سرمایه گذاری و افزایش بهره وری امر تولید نیز حمایت می شود.
مقام ارشد استان سرمایه گذاری های صورت گرفته در حوزه صنایع تبدیلی و زنجیره های ارزش به ویژه در بخش کشاورزی را مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: باید به سمت صنعتی شدن پیش برویم و از کشاورزی سنتی به صنعتی برای بهبود سیستم تولید و افزایش بهره وری با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های ویژه استان به لحاظ تنوع محصولات و اقلیم خاص و چهارفصل بودن عبور کنیم.
بازوند به نقش و کارکرد مهم رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اشاره داشت و بیان کرد: رسانه ها می توانند شعار سال را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم زیرا صرفاً موانع سخت افزاری نیست و بعضاً موانع ذهنی هم داریم که رسانه ها می توانند نقشی مهم برعهده بگیرند.  
استاندار کرمانشاه با اصلاح قوانین و فرآیندها و پشتیبانی قانون مدار دستگاه های نظارتی می توانیم از مدیران ریسک پذیر حمایت کنیم و پیشنهادات ویژه ای را نیز برای طرح به مجمع نمایندگان استان ارائه خواهیم کرد.
نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر اینکه مسیر توسعه، شکوفایی و بالندگی استان کرمانشاه را جدیت بیشتری ادامه خواهیم داد، تأکید کرد: در شش ماه باقیمانده دولت با کار جهادی و تلاش شبانه روزی تا آخرین روزکاری فعالیت خواهیم کرد تا ضمن حرکت در مسیر تحقق شعار سال بتوانیم به قول و تعهد خود به مردم نیز عمل کنیم.
استاندار کرمانشاه در ادامه به حضور در اولین جلسه شورای عالی اشتغال در دومین روز از سال ۱۴۰۰ اشاره داشت و گفت: در این جلسه ۱۹ مصوبه برای اجرا به دستگاه ابلاغ می شود که مهمترین آن تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصدی و ارزان برای کارآفرینان و تولیدکنندگان در مناطق زلزله زده است که باید سریعاً توسط فرمانداران و تیم اقتصادی استان پیگیری شود و به این حمایت از سیستم اقتصادی در ابتدای سال ۱۴۰۰ را به صورت فرصتی مناسب نگاه کنیم.
 با عدم رعایت توصیه های بهداشتی به استقبال پیک چهارم کرونا می رویم
 
استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست به وضعیت شکننده ی استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در صورت عدم رعایت توصیه های بهداشتی به سرعت به استقبال پیک چهارم و وضعیت نگران کننده می رویم و باید همه به وظایف خود عمل کنند تا جان و مال مردم دچار خسارت نشود.
بازوند گفت: انتظار داریم مردم رعایت پروتکل ها را در اولویت قرار دهند زیرا در بازدیدهای میدانی و ارزیابی های صورت گرفته مشاهده می شود میانگین رعایت این توصیه ها به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است و این موضوع بسیار خطرناک است.
وی تأکید داشت: اگر این روند تداوم یابد و وارد پیک جدیدی بشویم باید هزینه سنگینی بابت این شیوع ویروس کرونا پرداخت کنیم.