پیشبرد پروژه‌های مهم استان

پیشبرد پروژه‌های مهم استان نیازمند کمک مجمع نمایندگان است

پیشبرد پروژه‌های مهم استان نیازمند کمک مجمع نمایندگان است - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه با انتخاب عزیزی و بخشی پور از حوزه های انتخابیه کرمانشاه و اسلام آباد و دالاهو، ترکیب مجمع نمایندگان استان کامل شد و اکنون با توان بیشتری می‌توانند به توسعه استان و حل مشکلات مردم کمک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هوشنگ بازوند در نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار داشت: برخی از پروژه‌های مهم استان برای خروج از رکود فعلی نیازمند کمک مجمع نمایندگان استان است.
وی بیان داشت: یکی از این پروژه های مهم کرمانشاه، طرح بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی است که پیشرفت آن طی این مدت بسیار اندک بوده است.
 وی افزود: برای تکمیل این پروژه ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت موافقت نوبخت، با تشکیل یک کنسرسیوم از بانک ها، می توان اعتبارات لازم آن را تامین کنیم و پروژه را در یک بازه زمانی سه ساله تکمیل کنیم.
مدیر ارشد استان خاطرنشان کرد: بخش خصوصی هم مایل به مشارکت در این پروژه است ولی بیمارستانی با این وسعت بهتر است دولتی باقی بماند تا اقشار ضعیف هم بتوانند از خدمات بسیار متنوع و گسترده آن بهره مند شوند‌.
بازوند در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: در سفر اخیر نوبخت‌ مبلغ ۲۵۵۷ میلیارد تومان اعتبار در اختیار پروژه های کلیدی استان در حوزه‌های تولیدی، اقتصادی عمرانی، خدماتی، ورزشی و … قرار داده شد.  همچنین ۸۳ میلیون دلار نیز توسط بخش خصوصی برای سرمایه گذاری تامین اعتبار شده است.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: در این میان ۱۰۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار به تکمیل ۱۷ پروژه کلیدی با پیشرفت مناسب استان از جمله دو بانده کردن جاده های هرسین _ نورآباد، بیستون _ سنقر و کرمانشاه _ کامیاران، پروژه باغ موزه دفاع مقدس، تصفیه خانه کرمانشاه، آبرسانی به پاوه، تکمیل ۸ پروژه ورزشی و دیگر طرح های مهم اختصاص یافته است.
استاندار کرمانشاه افزود: همچنین ۱۴۵۰ میلیارد تومان برای پروژه های جهش تولید در حوزه های عمرانی و تولیدی اختصاص یافته است. وی بیان داشت: علاوه بر این ها تفاهم‌نامه احداث ۲ هزار واحد مسکن محرومین و اختصاص ۴۷ میلیارد تومان برای توسعه شبکه دیجیتالی صدا وسیما از دیگر دستآوردهای این سفر بود.
استاندار کرمانشاه در ادامه به رشد سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: در سه سال اخیر در زمینه واگذاری شهرک های صنعتی، شاهد رشد سالانه بالای ۹۰ درصد هستیم که نشان از صحیح بودن هدف گذاری های بخش اقتصادی استان است که با وجود تحریم ها و بحران کرونا اتفاق افتاده است.
وی افزود: علاوه بر ۵۲ میلیاردتومان کمک های فنی و اعتباری سال جاری در این سفر مبلغ دیگری هم به این اعتبار افزوده شد و مجموع آن به ۱۱۶ میلیارد تومان رسید که یک مشوق بسیار جذاب برای جذب سرمایه گذاران است.

منبع : وزارت کشور