پیام مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده به مناسبت ۳۰ آذر ماه، روز پرستا

پیام مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده

پیام مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده به مناسبت روز پرستار گفت: بی تردید یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت که پزشکان و پرستاران این مرز و بوم جان در کف نهاده و به مدد هموطن خود شتافتند تا انسانی را نجات دهند و زندگی بخشند، هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ متن پیام فریبا نظری مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده به مناسبت روز پرستار به شرح ذیل است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
نامگذاری روزها بهانه ای است برای پاسداشت مقام و منزلت انسان هایی که در جایگاه خود، مراتب اعلای وظیفه شناسی را به جا آورده اند.
زادروز مبارک بزرگ پیام آور و پرستار کربلا، حضرت زینب کبری (س)، تداعی کننده ایثار و از خودگذشتگی بزرگ زنان و مردان پرستاری است که قله های فداکاری را فتح نموده و وجه متعالی انسانیت را نمایان ساخته اند.
صحبت و سخن راندن از کلماتی همچون ایثار و فداکاری سهل و آسان است، اما در مقام عمل؛ پایبندی به این واژه ها کاری سترگ و ستودنی است.
پرستاران عزیز در مقام عمل، پایبندی خود را به ایثار اثبات نموده و به واژه  انسانیت؛ معنا بخشیده و جامعه را مدیون خود کرده اند.
این مهم در طی یکسال اخیر و با شیوع ویروس بیماری کووید ۱۹ برای همه مردم کاملا محسوس بوده که پرستاران نهایت ایثارگری را در قبال همنوعان خود عرضه نموده و بی توجه به شرایط جسمانی خود و با تحمل مشکلات ناشی از انجام خدمت در این شرایط همچون تهدید اعضای خانواده و یا دوری از عزیزانشان؛ خدمت رسانی به بیماران را استمرار بخشیده اند.
بی تردید یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت که پزشکان و پرستاران این مرز و بوم جان در کف نهاده و به مدد هموطن خود شتافتند تا انسانی را نجات دهند و زندگی بخشند، هیچ گاه فراموش نخواهد شد و تا ابد بر تارک این مرز و بوم؛ ثبت و ماندگار خواهد ماند.
به پاس تلاش ها، ایثار و فداکاری های زنان و مردان پرستار میهنم، بر خود لازم می دانم روز نکوداشت مقام رفیع پرستار را که امسال همزمان با آیین کهن یلدا و استقبال از زمستانی سفید و پاک و دوری از بیماری و رنج و محنت هم وطنان خواهد بود؛ ارج نهاده و به محضر تمامی این عزیزان و خانواده های ایثارگرشان، این روز خجسته را تبریک عرض نمایم و سر تعظیم و تکریم در برابر مقام والایشان، فرود آورم.
درود خدا بر مدافعان سلامت.