پیام تسلیت مدیرکل امور اتباع در پی شهادت دختران دانش‌آموز در افغانستان

شهادت دختران دانش‌آموز در افغانستان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در پیامی وقوع انفجار تروریستی در کابل و شهادت و مجروحیت ده‌ها تن از دانش‌آموزان دختر را به دولت و ملت افغانستان تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، مهدی محمودی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار در این پیام اظهار کرد: «هدف قرار دادن کودکان بی‌گناه، آن ‌هم در ماه ضیافت الهی هر هدفی را از جانب عاملان دون از شان آن می‌توانست علم کند غیر از دغدغه دین و مسئله اسلام عزیز که به راستی رحمانیت  و رأفت آن به استناد مبادی تمام صور قرآنی بر این اندیشه و این شیوه زندگی تاکید دارد».
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با محکوم کردن این اقدامات تروریستی افزود: «در این حادثه دلخراش قرابت عمیق و مشترکات ریشه‌دار، ایرانیان بسیاری را فارغ از گرایش‌های سیاسی و مذهبی داغدار همزبانانِ همدل خویش کرد و بسیاری از گروه‌های مردمی بدنبال همدردی همسایگان شریف و شجاع افغان با فعالیت گسترده در رسانه ها و فضای مجازی، به تسلای دل بازماندگان و در مقابل معرفی وجهه واقعی عاملان این دست از اقدامات ضدبشری پرداختند».
بر اثر انفجار و اقدام تروریستی روز شنبه (۱۸ اردیبهشت ماه) در غرب کابل، ۵۵ نفر کشته و ۱۵۱ تن زخمی شدند که بیشتر این قربانیان جمعی از محصلین مدرسه سیدالشهداء علیه‌السلام بودند.