پویش هرهفته ” الف_ب_ایران” برگ زرینی در تاریخ عمران و آبادانی کشور است

پویش هرهفته ” الف_ب_ایران” برگ زرینی در تاریخ عمران و آبادانی کشور است

استاندار کرمانشاه گفت: راه اندازی و اجرای پویش هرهفته الف_ب_ایران اقدامی ارزنده در راستای توسعه و سازندگی است و به عنوان برگی زرین در تاریخ عمران و آبادانی کشور ثبت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هوشنگ بازوند در مراسم بهره بهرداری از پروژه برق‌رسانی به هفت روستای استان کرمانشاه که امروز در قالب سومین هفته پویش هر هفته_ الف_ب _ ایران و با حضور استاندار کرمانشاه و ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر نیرو در شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار داشت: کرمانشاه ۱۲ هفته میزبان این پویش به عنوان نماد و الگویی برای کار و تلاش بوده و این اقدام ملی به عنوان برگ زرینی در تاریخ عمران و آبادانی کشور ثبت می شود.
وی افزود: از این ایده ارزشمند و راه اندازی پویش هرهفته الف_ب_ایران که در راستای توسعه و سازندگی اجرا می شود از وزیر نیرو تشکر می کنم زیرا زحمات این مجموعه در زلزله نیز در دوران بازسازی بسیار ارزنده بود و این مسیر در استان تداوم یافته است.
استاندار کرمانشاه ضمن تشریح وضعیت برق رسانی در استان گفت: از مجموع ۲۵۷۰ روستای استان کرمانشاه حدود ۹۸.۹۹ درصد تحت پوشش شبکه برق قرار گرفته اند و از نظر جمعیتی نیز ۹۹.۸ درصد روستاییان استان برق دارند.
بازوند زحمات و خدمات مجموعه وزارت نیرو در زلزله کرمانشاه را یادآور شد و بیان داشت: در زلزله ۱۳۰۰ روستا در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه دچار آسیب شدند و بازسازی، تعمیرات و برق رسانی در کمترین زمان ممکن انجام شد اما بهینه سازی و اصلاح شبکه برق را در این مناطق به عنوان درخواست انتظار داریم و امیدواریم برای رفع برخی مشکلات موجود خواستار عنایت ویژه وزارت نیرو در سال ۱۴۰۰ در این مناطق هستیم.
وی با قدردانی از توجه ویژه وزیر نیرو به غرب کشور، گفت: در دوران تصدی دکتر اردکانیان حدود ۶۰۰ مگاوات برق در استان کرمانشاه به ظرفیت برق کشور اضافه شده است.
سرمایه گذاری ۲.۵میلیارد تومانی برای برق رسانی به هفت روستا
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت برق استان کرمانشاه، گفت: امروز پروژه برق‌رسانی به هفت روستای استان در قالب پویش هرهفته_الف_ب_ایران؛ با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.
«امیدعلی مرآتی» همچنین با بیان اینکه استان کرمانشاه ۲ هزار و ۵۷۰ روستای دارای سکنه دارد، افزود: تاکنون به ۲ هزار و ۵۴۴ روستا معادل بیش از ۹۹ درصد روستاهای کرمانشاه برق‌رسانی شده است.
او گفت: ۱۰۰ درصد ساکنان روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اکنون برق دارند.
شرکت توزیع برق استان بیش از ۷۸۵ هزار مشترک دارد
مدیرعامل شرکت برق استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.
مرآتی، همچنین تعداد مشترکان عمومی ( ادارات، نهاد و ارگان ها) این شرکت را سه هزار و ۲۵۰ مشترک، مشترکان کشاورزی (چاه آب) هفت هزار و ۴۰۰، مشترک صنعتی سه هزار و ۱۱۱ و مشترک تجاری را هشت هزار و ۹۰۰ اعلام کرد.
او همچنین گفت: شرکت توزیع برق استان کرمانشاه ۱۱ هزار و ۷۵۸ کیلومتر شبکه هوایی، ۱۷ هزار و ۹۶۸ ترانس با تولید ۲ هزار و ۱۵۳ مگاوات شبکه توزیع، ۲۶۹ فید عمومی و ۳۱ فید تخصصی دارد.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.