پروژه های ورزشی

پروژه های ورزشی، گردشگری و کشاورزی در شیخ کلخوران اجرا می شود

پروژه های ورزشی، گردشگری و کشاورزی در شیخ کلخوران اجرا می شود - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

 

استاندار اردبیل از اجرای پروژه های ورزشی ، گردشگری و کشاورزی در شیخ کلخوران اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از شیخ کلخوران و دیدار با اهالی این منطقه افزود: شیخ کلخوران به جهت داشتن مردمان نجیب و بهره مندی از فضاهای تاریخی و گردشگری چون مقبره شیخ جبراییل از اهمیت بالایی برای استان برخوردار است.

وی بیان کرد: در بقعه شیخ جبراییل اقدامات بازسازی و ساخت رواق انجام گرفته و احداث رستوران سنتی نیز برای پذیرایی از گردشگران در اطراف این بقعه تا دوماه آینده با مشارکت بخش خصوصی آغاز می شود.

استاندار اردبیل با اشاره به بازدید از نهرهای کشاورزی شیخ کلخوران، لاینینگ (بتنی کردن) این نهرها را برای جلوگیری از اتلاف آب و بالا رفتن راندمان تولید ضروری دانست و این اقدام با مشارکت اهالی عملیاتی می شود.

وی به برنامه ریزی برای احداث انبار سرد در این منطقه اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز اهالی سه نقطه را مشخص و مطرح کرده اند که با ایجاد این انبارها محصولات تولیدی این منطقه در موعد مقرر و به قیمت مناسب عرضه می شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: برای تعیین مکان و روند اجرای این انبارها جلسات هماهنگی و کارشناسی با حضور معاون عمرانی استانداری و جهاد کشاورزی برگزار و اقدامات بعدی انجام می شود.

وی در ادامه به نبود فضای ورزشی در شیخ کلخوران اشاره کرد و از ایجاد چمن مصنوعی و سالن ورزشی با همکاری شهرداری در منطقه خبر داد.

بهنام جو  از هماهنگی با شهرداری و آب و فاضلاب برای تسریع در بررسی استعلامات و خرید انشعاب آب از سوی اهالی، بیان کرد: انشعاب آب از سوی برخی اهالی خریداری نمی شد و این دلیل تاخیر در واگذاری انشعاب آب است که با هماهنگی های به عمل آمده ،استعلام ها تسریع و اهالی این منطقه از آب شرب سالم برخوردار می شوند.

وی افزود: همچنین شرکت آب و فاضلاب نیز نسبت به انجام مطالعات لازم برای اجرای فاضلاب اقدام می کند.

منبع : وزارت کشور