وزیر نیرو :

آبرسانی به پنج هزار و ۴۰۰ روستای کشور در دولت تدبیر و امید

چیت چیان: در دولت یازدهم در طول چهار سال به بیش از پنج هزار و ۴۰۰ روستا در سطح کشور آبرسانی و مردم آن مناطق از آب شرب لوله کشی برخوردار شدند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حمید چیت چیان، وزیر نیرو  در آیین آبگیری سد گلورد شهرستان نکا گفت: میزان برخورداری روستاهای کشور از آب شرب در دولت یازدهم به اندازه ۱۰ سال آبرسانی دولتهای گذشته بوده است .
وی اظهار داشت : در دولت یازدهم ۳۳ سد در سطح کشور افتتاح یا آبگیری شد که این سدها بیش از چهار و نیم میلیارد متر مکعب از آب کشور را تنظیم می کنند .
وزیر نیرو گفت: این در حالی است که از ابتدای انقلاب تا دولت یازدهم ۲۰میلیارد مترمکعب در سطح کشور کنترل و تنظیم می شد که به طور میانگین سالانه حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب را شامل بود .
چیت چیان اظهار داشت : در چهار سال دولت تدبیر و امید به طور میانگین سالانه یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون متر مکعب آب درسطح کشور تنظیم و کنترل شد .
وی اعلام کرد : در حال حاضر پنج سد در بهار سال ۹۶ افتتاح یا آبگیری شد و سه سد دیگر هم در روزهای آینده در کشور افتتاح یا آبگیری می شود .
وزیر نیرو همچنین گفت : تا پایان سال ۹۶ حدود ۱۰ سد دیگر در سطح کشور افتتاح یا آبگیری خواهد رسید .
چیت چیان اظهار داشت: با برنامه ریزی در دولت یازدهم و تقسیم بندی شهرستان های مازندران به ۹ منطقه، پیش بینی می شود تا پایان دولت دوازدهم تمام شهرستانهای مازندران از آب با کیفیت برخوردار شوند .
وزیر نیرو همچنین قول مساعد داد که تا پایان دولت دوازدهم و با تامین اعتبار مورد نیاز، سد هراز هم به بهره برداری برسد .