وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: البرز علی‌رغم اینکه یک استان صنعتی‌ است، در شرایط کنونی با کمترین تنش کارگری مواجه بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رضا رحمانی در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که امروز سه‌شنبه یکم مرداد در استانداری البرز برگزار شد گفت: البرز ۳۵۰۰ واحد صنعتی و ۱۵۰ برند ملی را در خود جای داده است اما با این وجود و در شرایط خاص فعلی با کمترین تنش کارگری و تعطیلی واحدهای تولیدی مواجه شده که این از هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف حکایت دارد.رحمانی با بیان اینکه عمده درخواست تولیدگران در البرز تسهیل و رفع موانع تولید است، افزود: البرز را می‌توان مصداقی از اقتصاد مقاومتی و الگویی در شکست تحریم‌ها در نظر گرفت و آن را به عنوان یک نمونه موفق در کشور معرفی کرد.
وی به پیگیری هفت محور از طرف وزارت صنعت با نظر مثبت دولت گفت و اعلام کرد: رونق تولید، توسعه صادرات غیرنفتی، توجه به فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، معدن و صنایع معدنی و توسعه سرمایه‌گذاری از جمله این محورهاست که البته در بسیاری از آنها البرز جزو استان‌های نخست کشور است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با تأکید بر اهمیت توجه به شرکت‌های استارتاپی گفت: بسیار مهم است که روش‌های سنتی را متحول کنیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۶۰۰ واحد نیمه‌کاره بالای ۶۰ درصد پیشرفت وجود دارد که برای تکمیل به دو هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد و در صورت تکمیل برای ۳۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد، باید از این ظرفیت خوب استفاده کرد.