پیروزی های ایران در عرصه دیپلماسی، بیانگر اوج عزت و اقتدار این کشور است

استاندار اصفهان گفت: لازم است کارگزاران و روحانیون سازمان حج و زیارت، فعالیت بیشتری در راستای آشنا کردن مردم و زائران با فضای معنوی و عرفانی مناسک حج داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  زرگرپور در دیدار با مدیران و کارگزاران سازمان حج و زیارت استان با تبریک هفته حج افزود: لازم است در سفر حج ، فضای معنوی و عرفانی و زمینه امید و آرامش بیشتری برای زائران ایجاد شود.
استاندار اصفهان از روحانیون کاروانهای حج خواست تا علاوه بر ذکر مسائل مربوط به اعمال و احکام مناسک حج و محدودیتهای آن، فضای عرفانی و معنوی این آئین را نیز برای زائران تشریح و بازگو کنند.
وی با تاکید بر اینکه اهمیت حج بر همگان، روشن است اظهار کرد: دستگاههای اجرایی مرتبط در استان باید هماهنگی های لازم را با یکدیگر درباره سفر معنوی حج داشته باشند و همه امکانات در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان برای پروازهای حج فراهم باشد تا زوار با اطمینان خاطر و کمترین مشکل ، سفر کنند.
زرگرپور با اشاره به برخی مسائل مرتبط با حج گفت: لازم است فرهنگسازی و اطلاع رسانی مناسبی درباره خریدهای زوار صورت گیرد تا زائران ، خریدهای خود را بیشتر در داخل کشور انجام دهند تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، زمینه اشتغالزایی بیشتری برای جوانان مملکتمان فراهم شود.وی همچنین خواهان جلوگیری از اسراف و تشریفات در مراسم پس از سفر حج شد و افزود: رفتار زائران اصفهانی نیز بعنوان نمایندگان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در این سفر باید متعالی و با رعایت بیشتر شئونات باشد.
استاندار اصفهان با اشاره به اعزام پنج هزار و ۳۰۰ زائر از این استان به حج تمتع از شهریور امسال تصریح کرد: ما بعنوان استان طراز اول کشور باید جایگاه بهتر در بحث حج و زیارت داشته باشیم.
مدیر سازمان حج و زیارت استان اصفهان نیز در این دیدار گفت: امسال ۴۳ کاروان با پنج هزار و ۸۵۰ نفر زائر از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان برای حج تمتع به سرزمین وحی مشرف می شوند.
غلامعلی زاهدی افزود: از این تعداد کاروان، ۳۸ کاروان با پنج هزار و ۳۰۰ نفر زائر از استان اصفهان و مابقی از دو استان چهار محال و بختیاری و مرکزی هستند.
وی با بیان اینکه نخستین کاروان حج تمتع از اصفهان هشتم شهریور امسال عازم می شود تصریح کرد: ۱۰ درصد سهم عمره و حج تمتع مربوط به استان اصفهان است.
هفته حج از امروز ۲۵ مرداد ماه برابر با اول ذیقعده آغاز شد.