محسنی بندپی:

ورود به عرصه شهرهای هوشمند نیازمند توسعه زیرساخت های مخابراتی است

 

 

استاندار تهران عنوان کرد: برای ورود به عرصه شهرهای هوشمند نیازمند توسعه زیرساخت های مخابراتی هستیم و تا این موضوع تحقق پیدا نکند ورود به هوشمندسازی شهرها ممکن نخواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، انوشیروان محسنی بندپی در شانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع و تحول دیجیتال که در محل سالن اجتماعات دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد با اشاره به منابع آلاینده هوای تهران اظهار داشت: در استان تهران حدود ۶۰.۸ درصد ذرات معلق از منابع متحرک وارد هوا می شود که از این میزان ۳۳ درصد مربوط به ۱۰ هزار خودروی گازوئیل سوز است که اگر از تکنولوژی و هوشمندسازی برخوردار شود قطعا شاهد ۳۳ درصد ذرات معلق توسط این خودروها نخواهیم بود.
 
وی همچنین ادامه داد: بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار خودروسواری و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در تهران وجود دارد که در مجموع ۲۳ درصد ذرات معلق در هوا را ایجاد می کند که این موضوع ضرورت توجه به هوشمندسازی، تکنولوژی و دیجیتال در جهت کاهش آلایندگی هوا را دوچندان می کند.
 
استاندار تهران سپس با اشاره به مولفه های کلیدی در آمایش استان تهران تصریح کرد: نخستین موضوع ارتباطات و اطلاعات است، همچنین رقابت پذیری، شهر هوشمند، تمرکززدایی از شهر تهران به شیوه سبک سازی دولت و شهر الکترونیک نیز از دیگر مولفه هاست.
 
محسنی بندپی ادامه داد: کاهش نیاز به تردد در سطح شهر علاوه بر اینکه منجر به کاهش ترافیک می شود سبب کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت و حفظ محیط زیست نیز می شود.
 
وی سپس افزود: ایجاد زیرساخت های لازم برای شهر هوشمند، محوری و اساسی است به ویژه در کلانشهر تهران و ترکیب و اتصال و یکپارچگی سیستم ها و زیرساخت ها برای هوشمند شدن یک شهر اساسی ترین مساله است.
 
استاندار تهران خاطرنشان کرد: برای ورود به عرصه شهرهای هوشمند نیاز به توسعه زیرساخت های مخابراتی داریم و تا این موضوع تحقق پیدا نکند ورود به هوشمندسازی شهرها ممکن نخواهد بود.
 
محسنی بندپی در پایان گفت: تولید محتوا و کاربردهای متناسب با نیاز شهروندان باید در اولویت قرار گیرد و به ویژه توجه به قابلیت های انسانی همچون سواد دیجیتال، نهادینه کردن فرهنگ دیجیتال در اولویت سوم قرار دارد.