رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با ابراز خرسندی از عملکرد بازرسی استانداری خوستان گفت: خوزستان گام های ارزنده ای در حوزه بازرسی برداشته است.
وجه‌اله خدمتگزار:

خوزستان گام های ارزنده ای در حوزه بازرسی برداشته است/ مسئولان استانی پاسخگو باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وجه اله خدمتگزار در جلسه با فرمانداران خوزستان با بیان اینکه از مشکلات خوزستان بازدید میدانی می شود اظهارکرد: هدف ما از سفر به خوزستان حوزه بازرسی در سطح فرمانداری‌ها را بررسی کنیم تا از اقدامات خوب تقدیر شده و  درصورت وجود خلاء، مشکلات را با همکاری مرتفع کنیم.
وی در ادامه افزود: در مدیریت عملکرد سالانه ارزیابی هایی در سطح کشور، استان، فرمانداری و بخشداری‌ها انجام و نتایج آن ابلاغ می شود.
رئیس مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی وزارت کشور تصریح کرد: در حوزه عملکرد، ماموریت‌هایی که بر دوش همکاران است ارزیابی می‌شود و در حوزه بازرسی نیز مأموریت‌هایی که تدوین شده با توجه به شاخص‌ها و منابعی که در اختیار مسئولان قرار داده شده است، ارزیابی می‌شود . هدف ما ایجاد تسهیلات بهتر برای خدمت به مردم در هر استان و اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید است.
وی تاکید کرد: باید فضای نشاط در همه حوزه ها مهیا باشد تا همه بتوانند در فضای خدمت رسانی به مردم گام های ارزنده ای بردارند. هدف همه فرمانداران، دهیاری‌ها، استانداری و سایر دستگاه‌های وابسته به وزارت کشور ایجاد زمینه خدمت به شهروندان و خدمات رسانی بهتر و ایجاد فضای شادابی، نشاط و رونق در حوزه های مختلف است.
خدمتگزار در پایان با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در اجرای برنامه‌های دولت گفت: اصحاب رسانه پل ارتباطی بین دولت و مردم هستند و خواسته‌های مردم و تلاش دولت در دستگاه‌های اجرایی را منعکس می‌کنند.رسانه ها سرمایه‌های عظیم ما مردم هستند که می‌توانند در اجرای برنامه‌های دولت نقش‌آفرینی کنند.
مسولان استان درباره فساد مالی شهرداری اهواز به صورت دقیق پاسخگو باشند
وی همچنین در جمع خبرنگاران در اهواز درباره ‌پرونده فساد مالی برخی از مدیران شهرداری اهواز ‌گفت: مناسب می‌بینم همکارانم در مدیریت عالی استان به صورت دقیق و مصداقی پاسخگو باشند.
وجه‌الله خدمتگزار در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام پرونده فساد مالی برخی از مدیران شهرداری اهواز در دوره قبل و اینکه آیا پول اختلاس شده به بیت‌المال بازگشته شده، افزود: مناسب می‌بینم همکارانم در مدیریت عالی استان به صورت دقیق و مصداقی پاسخگو باشند این چنین خیلی بهتر است.
وی در پاسخ به رسش دیگری مبنی بر اینکه آیا این ضعف  یا خلأ در حوزه نظارت و بازرسی نیست که مدیران و مسئولان بتوانند به فرصتی دست‌ یابند که به بیت‌المال دست‌درازی کنند، بیان کرد: در استان بخش‌های نظارتی زیادی با ماموریت‌های مشخص وجود دارد و هر کدام در حوزه ماموریت هم به درستی اعمال مدیریت می‌کنند و پیگیر ماموریت‌هایشان نیز هستند. اگر بخش‌ها در جایی با مشکلی مواجه شدند بلافاصله به مرجع مافوق که باید تصمیم گیرنده باشد، گزارش می‌دهند و مرجع مافوق باید تصمیمی بگیرد که حق کسی ضایع نشود و اگر کسی رفتاری از خودش نشان داده که باید بر اساس قوانین و مقرارت پاسخگو باشد، بخش‌های نظارتی حتما این مسیر را دنبال کنند.
رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور پل ارتباطی با مرکز بازرسی را از طریق سامانه سامد، پرتال وزارت کشور و مکاتبات عنوان کرد و افزود: در حوزه بازرسی آمار زیادی وجود دارد که پیگیری هیچ کدام را به تعویق نینداختیم و بلافاصله دستور رسیدگی و پیگیری درخواست را از مجاری و مدار مربوطه داده‌ایم.
وی با بیان اینکه بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه‌های هر نظام مردم است، اظهار داشت: هدف ما ایجاد تسهیلات بهتر برای خدمت به مردم و اجرای برنامه‌های دولت است.
خدمتگزار در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از مدیران استان ارتباط خوبی با خبرنگاران ندارند، گفت: توصیه می‌کنم همه مسئولان بیشترین ارتباط کاری را با رسانه ها داشته باشند. اصحاب رسانه پل عمیق، دلسوز و آگاهی هستند که مسائل را می‌توانند به خوبی منتقل کنند. بعید می‌دانم مسئولی در جایگاه اداری خدمت کند ولی از ارتباط با رسانه‌ها امتناع ‌کند بنابراین توصیه می‌کنم مسئولان از قابلیت و ظرفیت اصحاب رسانه بهره‌مند شوند تا موضوعات، اقدامات و تلاش‌ها به خوبی منعکس شود.