واحد تولیدی ماسک فیلتردار

واحد تولیدی ماسک فیلتردار در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد

واحد تولیدی ماسک فیلتردار در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: واحد تولیدی ماسک فیلتردار N٩۵ با ظرفیت تولید ماهانه ۶ میلیون عدد ماسک، روز پنجشنبه این هفته در شهرستان خوی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدمهدی شهریاری روز سه‌شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: یک کارخانه تولید ماسک سه لایه نیز با ظرفیت تولید روزانه ۴٠٠ هزار عدد ماسک، در این استان آماده افتتاح است. 

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی یکی از واحدهای تولید دستکش را در اختیار دارد و بیش از ظرفیت کشور را تولید و روانه بازار می‌کند. استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در بحث مواد ضدعفونی و الکل نیز خودکفا هستیم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. 

شهریاری بیان کرد: مهمترین علت افزایش بیماران در زمان حاضر، رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه، آغاز فصل کشاورزی در منطقه و ورود گردشگران به داخل استان است. 

وی اضافه کرد: باید نظارت لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه افزایش پیدا کند و محدودیت‌ها برای گروه سه و چهار اعمال شده و در صورت نیاز این محدودیت افزایش یابد. 

وی اظهارداشت: همکاری مردمی در این مدت همراه ما بوده و باید این همکاری ادامه داشته باشد تا مدیریت بیماری انجام شود. 

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بهره‌برداری از دستگاه‌های سی تی اسکن عواملی از این قبیل با همراهی مسوولان انجام شده تا مدیریت بیماری با شدت بیشتری انجام گیرد. 

جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی با حضور وزیر بهداشت و مسوولان استانی و حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد و حاضران به ارائه گزارش و بیان نظرها و پیشنهادات خود پرداختند. 

آذربایجان‌غربی طی حدود هفت ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می‌رسد شاهد تداوم خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال  زیاد خطرناک‌تر از گذشته خواهد بود. تاکنون بیش از ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در دنیا و بیش از ۵۳۴ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. از مجموع یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف دنیا نیز ۲.۷ درصد مربوط به ایران است.

منبع : وزارت کشور