استاندار تهران گفت: درود بر غیرت ورزشکارانی که در مسابقات المپیک و پارالمپیک غیرتمندانه اجازه ندادند تا عزت ایران خدشه دار شود و به افتخار دست یافتند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سیدحسین هاشمی در مراسم تجلیل از ورزشکاران مدال آور و افتخار آفرینان استان تهران در بازی های المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ که با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در سالن اجتماعات استانداری تهران برگزارشد با تقدیر از فضای ورزشی موجود در کشور گفت: هیچ چیز به اندازه ورزش در ایجاد وحدت ملی و همدلی در کشور موثر نیست.

وی افزود: بدون توجه به هیچ جناح و علاقه سیاسی ورزشکاران با افتخارات خود دل همه ملت را شاد می کنند.

هاشمی با تاکید بر اهمیت توجه به ورزش همگانی و قهرمانی تصریح کرد: ورزشکاران ایرانی در صحنه های مختلف قهرمانی ثابت کردند با امکانات حداقلی در مقابل ورزشکاران کشورهایی که هزینه زیادی برای مسابقات در نظر می گیرند،خوش می درخشند.

استاندار تهران با تقدیر از ورزشکاران المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ افزود: درود بر غیرت ورزشکارانی که در مسابقات المپیک و پارالمپیک غیرتمندانه اجازه ندادند تا عزت ایران خدشه دار شود و به افتخار دست یافتند.

هاشمی با اشاره به  سابقه خود در عرصه ورزش  گفت: با مشکلات ورزش کشور در حوزه کمبود امکانات و اعتبارات آشنا هستم و ورزش علاوه بر افتخار آفرینی در کشور در جهان سیاست نیز کمک کننده است و من در سابقه ورزشی خود تجربه این امر را دارم.

هاشمی با اشاره به کسب ۱۲ مدال در مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ شایسته استان تهران با جمعیت ۱۳ میلیونی نیست اظهار کرد: استان تهران در عرصه های مختلفی نسبت به سایر استانهای کشور از عقب ماندگی رنج می برد که این امر در شهرستانهای استان مشهودتر است.

وی افزود: برای مثال به جمعیت بسیاری از شهرستانهای استان تهران از جمله بهارستان، ری، اسلامشهر و قدس نسبت به سایر استانهای کشور بیشتر است اما امکانات آنها با این استانها قابل مقایسه نیست.

استاندار تهران به استعداد قابل توجه این استان در رشته های مختلف ورزشی اشاره کرد و گفت: بسیاری از ورزشکاران و مدال آوران صاحب نام تهرانی از محله های جوادیه، خزانه، نازی آباد، خانی آباد و … با داشتن کمترین امکانات رشد کردند و فقط با داشتن فضای لازم برای کشور افتخار آفریدند.

وی تاکید کرد که با حمایت بیشتر از ورزش و ورزشکاران بطور حتم شمار مدال های کسب شده در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ بیشتر می شود.

هاشمی از ابتکار تشکیل ستاد المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران قدردانی کرد و افزود: این اقدام بسیار شایسته است و ما از آن حمایت می کنیم و امیدواریم در سایر استانهای کشور هم این اقدام عملی شود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به سابقه ورزشی مسعود سلطانی فر وزیر جدید ورزش و جوانان دولت یازدهم، ابراز امیدواری کرد که روند صعودی ورزش کشور شتاب بیشتری به خود بگیرد.
گفتنی است، استاندار تهران در مراسمی که پیش از برگزاری مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو برگزار شد، قول داد به ورزشکاران تهرانی مدال آور این رویداد مهم ورزشی پاداشی اعطا کند.

بر این اساس استاندار تهران قول داد به دارندگان مدال طلا ۷۵۰ میلیون ریال، نقره ۵۰۰ میلیون ریال، برنز ۳۰۰ میلیون ریال، مربیان مرتبط ۲۰۰ میلیون ریال پول نقد یا زمینی به ارزش معادل آن اعطا کند.

در این مراسم که با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان برگزار شد از ۱۲ مدال آور تهرانی مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو تجلیل شد.