آیین افتتاحیه همایش و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری نانو با حضور سعادت، صفرزاده، کهوریان و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استانی، در ارومیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  وزارت کشور، آیین افتتاحیه همایش و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری نانو با حضور سعادت استاندار آذربایجان غربی، صفرزاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، کهوریان معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استانی، در سالن وحدت مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار شد.
در این همایش، وضعیت پژوهش و فناوری و عملکرد علمی و پژوهشی دانشگاههای استان در چهار سال گذشته و همچنین جایگاه شرکت های دانش بنیان در آذربایجان غربی توسط دکتر سلیمانپور دبیر کمیته علمی همایش و دکتر حیدری رئیس پارک علم و فناوری استان تشریح شد.
همچنین در این همایش، جعفری نماینده ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در خصوص شیوه های حمایت ستاد نانو از پژوهشگران و فناوران در کشور توضیحاتی را ارائه کرد.
در ادامه با حضور استاندار آذربایجان غربی، از پژوهشگران و فناوران برتر استان و همچنین نشریات علمی برتر استان با اهدای لوح و تندیس همایش تجلیل بعمل آمد.
مدیرعامل شرکت آذرباتری ارومیه نیز در این همایش بعنوان حامی برتر پژوهش مورد تجلیل قرار گرفت.
اسامی پژوهشگران و فناورن برتر
در این مراسم، رضا درویش‌زاده، صمد جعفرمدار، فاطمه مدرسی، محمد حسنی، ناصر آق، ماهرخ غنی‌شایسته، میرحسن سیدعامری و کیومرث شهبازی از دانشگاه ارومیه به عنوان برترین پژوهشگران استان آذربایجان‌غربی شناخته شدند.
از دانشگاه علوم ‌پزشکی ارومیه نیز نفراتی همچون شهرام خادم‌ وطن، معصومه همتی مسلک، زهرا نیازخانی، عبدالله قاسمی، علیرضا چاوشی و احدعلی نیکی‌بخش رتبه‌های برتر را کسب کردند.
علیرضا عیوضی، حامد دوستی و حسن محمدزاده از مرکز تحقیقات کشاورزی و محمد پورمحمود آقابابا و احمدرضا حقیقی از دانشگاه صنعتی ارومیه برترین پژوهشگران استانی معرفی شدند.
از دانشگاه پیام نور نیز سقطفروش، سجاد آیرملو و فرزین مرندی و از دانشگاه آزاد اسلامی فاطمه نجات‌زاده، هاله کنگرلو و مهدی زواری حائز رتبه‌های برتر پژوهش شدند.
براساس نتیجه داوری برترین فناوران استان، مهرداد فوج لعلی، محمد ژیان‌فر، علی مختاری، داود بهشتی‌زاده، بابک عبداللهی، سینا حبیبی، فیروز پاکدل و سعید محمدی اصل، به مقام برتر رسیده و قاسم مرتاض نیز حامی برتر پژوهش امسال شناخته شد.
پس از برگزاری همایش، نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و فناوری نانو نیز بدست سعادت استاندار آذربایجان غربی در محل دائمی نمایشگاههای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افتتاح و آغاز بکار کرد.
این نمایشگاه از امروز تا ۱۸ آذر ماه به مدت ۵ روز در همین مکان آماده بازدید علاقه مندان است.