نظارت بر انجام پروتکل های بهداشتی در استان تشدید می شود

نظارت بر انجام پروتکل های بهداشتی در استان تشدید می شود

نظارت بر انجام پروتکل های بهداشتی در استان تشدید می شود- از مقالات وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: نظارت های لازم به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی در استان باید افزایش پیدا کند و در این راستا فرمانداران وظیفه مهمی به عهده دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هوشنگ بازوند امروز در جلسه کارگروه مقابله با کرونا استان اظهار داشت: فرمانداران نظارت ویژه و جدی بر اجرای دستورالعمل ها و‌ مصوبه های ستاد استانی کرونا برای جلوگیری از برگزاری تجمعات به ویژه مراسم های عروسی و عزاداری ها داشته باشند.
وی بیان داشت: طی بازدیدی که از شهر کرمانشاه در روزهای گذشته انجام شده، رعایت پروتکل های بهداشتی در شهر کرمانشاه کمتر شده لذا نظارت بر رعایت این پروتکل ها از سوی مردم باید افزایش پیدا کند.
وی همچنین خواستار نظارت بیشتر بر فروشندگان مواد غذایی سیار در سطح شهر از سوی دستگاه های ذیربط شد.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: وضعیت استان در بحث رعایت پروتکل ها طی چند مدت گذشته خوب بود اما در حال حاضر دوباره این رعایت ها کمتر شده لذا رسانه ها به ویژه صداوسیما با اقناع سازی جامعه و شهرداری کرمانشاه با نظارت بیشتر، مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی ترغیب کنند.
بازوند با بیان اینکه شهرداری چه برنامه ای برای پارک ها و مراکز تفریحی دارد؟، گفت: احساس می شود شهرداری برنامه ای برای مقابله با کرونا برای جلوگیری از تجمع مردم در مراکز تفریحی و پارک ها و آموزش و فرهنگ سازی ندارد.
وی ادامه داد: اگر یک نفر بدون ماسک وارد اتوبوس درون شهری شود چنانچه این فرد ناقل بیماری باشد مانند یک بمب داخل اتوبوس است لذا نظارت بر سیستم های حمل و‌نقل عمومی اتوبوس ها و تاکسی ها افراد با شهرداری کرمانشاه است.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: خیلی از مغازه داران از ماسک استفاده نمی کنند، اگر این شرایط رعایت نشود؛ کرمانشاه دوباره وارد پیک می شود.
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا هر فردی بخواهد خدمات دریافت کند باید از ماسک استفاده کند، گفت: در شهرداری کرمانشاه باید یک ستادی راه اندازی گردد که این ستاد نظارت در سطح شهر را با حضور دستگاه های ذیربط افزایش دهد.

منبع : وزارت کشور