برنامه ریزی به منظور ارتقاء آمادگی در برابر پدیده النینو

نجار طی نامه ای از استانداران خواست برنامه ریزی لازم در راستای ارتقاء آمادگی در برابر پدیده النینو صورت پذیرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ رییس سازمان مدیریت بحران کشور پیرو مکاتبه وزیر نیرو در خصوص احتمال وقوع زمستان سرد و رخداد النینو قوی در پاییز و زمستان امسال از استانداران و روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران استانهای سراسر کشور خواست تا برنامه ریزی های لازم در راستای ارتقاء آمادگی و سایر تدابیر لازم اندیشیده شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور طی نامه ای خطاب به استانداران و روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران استانهای سراسر کشور اطلاع رسانی به فرمانداران، بخشداران، دهیاران و روسای سازمان ها، ادارات و نهادهای مربط با مدیریت بحران را در ارتباط با تغییرات آب و هوایی در پاییز و زمستان امسال را خواستار شده است.

این گزارش می افزاید: برنامه ریزی های لازم در راستای ارتقاء حفظ آمادگی و در اولویت قرار گرفتن اقدامات پیشگیرانه و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کاهش خسارات این پدیده از دیگر نکات اشاره شده در نامه فوق است.

پاکسازی معابر و آبراهه های زیر گذر جاده ها و خطوط ریلی کشور و لحاظ تمهیدات لازم برای تامین انرژی ،ذخیره سازی امکانات و سوخت مورد نیاز کشور در بخش های مختلف، بویژه پیش بینی ذخیره سوخت مایع کافی در نیروگاه ها، آمادگی لازم ادارات جهاد کشاورزی، شعب جمعیت هلال احمر ، پایش و پیش بینی های بهنگام بارش و اعلام هشدارهای به موقع در خصوص پدیده مذکور و اتخاذ تدابیر لازم از دیگر موارد اعلامی این نامه است.

در ادامه آمده است اتخاذ تدابیر لازم از سوی نیروهای نظامی استان ها و تشکیل منظم جلسات شورای هماهنگی مدیرت بحران استان در شرایط اضطراری، برنامه ریزی ها در جهت تسهیل ترددهای بین شهری و مسیرهای کوهستانی نیز مورد توجه قرار گرفته است.