رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور در نامه‌ ای به وزارت کشور، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان را جهت اجرا ابلاغ کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان راجع به همکاری در زمینه پیشگیری، محدود سازی و کاهش پیامدهای شرایط اضطراری» جهت اجرا به وزارت کشور، ابلاغ ‌گردید.
دبیر شورایعالی مدیریت بحران کشور تصریح کرد: این قانون امکان استفاده مشترک از امکانات کشورهای همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان را در هنگام شرایط اضطراری و بحرانی فراهم آورده است.
رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور گفت: بر اساس این موافقتنامه “واکنش به شرایط اضطراری” شامل عملیات نجات و دیگر اقدامات اضطراری که در صورت بروز شرایط اضطراری صورت می گیرد و هدف از آنها نجات دادن جان افراد و حفظ سلامتی آنها، حفاظت از محیط زیست و کاهش میزان خسارت ها و صدمات مادی است و مناطق شرایط اضطراری را نیز در بر می گیرد.