استاندار مازندران:

موانع سرمایه گذاری خارجی در مازندران دقیقا شناسایی شود / ضرورت اختصاص مشوق ها برای سرمایه گذاران خارجی

فلاح گفت: نباید فرصت های سرمایه گذاری خارجی تلف شود و برای رونق این بخش لازم است مشوق هایی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،  فلاح جلودار٬ استاندار مازندران در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان با اشاره به این که موضوع سرمایه گذاری خارجی از سیاست های اقتصاد مقاومتی است و باید به جد پیگیری شود، گفت: تمهیدات لازم برای ترغیب سرمایه گذاری خارجی در استان باید اندیشیده شود.
 استاندار با تاکید بر این که دستگاه های ذی ربط باید نقش خود را در انجام و تقویت سرمایه گذاری خارجی به نحو مطلوب ایفا کنند و استعدادهای نقاط مختلف استان در این راستا را شناسایی نمایند، افزود: چالش ها، موانع و نقاط قوت و ضعف سرمایه گذاری خارجی واقع بینانه بررسی و رفع شود.
 فلاح به میزان سهم بری دستگاه های اجرایی استان جمعا به میزان ۶۷۰ میلیون دلار برای سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و ابراز داشت: مازندران از این نظر دارای جایگاه ششم در کشور است و دستگاه های اجرایی باید فرصت های سرمایه گذاری خارجی را از کمیسیون های مشترک وزارتخانه متبوع پیگیری نمایند.
مقام عالی دولت در مازندران، با تاکید بر این که نباید فرصت های سرمایه گذاری خارجی تلف شود و برای رونق این بخش لازم است مشوق هایی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شود، گفت: مزیت های کشورهای همسایه و هدف برای سرمایه گذاری خارجی شناسایی شود.
وی افزود: برای حضور در نمایشگاه های کشورهای مختلف باید برنامه داشت و مذاکرات مرتبط با سرمایه گذاری خارجی را در حاشیه این نمایشگاه ها دنبال نمود.