مهمترین کارویژه ما سلامت مردم است/ با پیگیری بعمل آمده متولدین ۱۳۵۸ و قبل از ان واکسینه می شوند/تردد بین استانی از امروز تا ۵ شهریور ممنوع است/در ایام تعطیل واکسیناسیون بطور مرتب انجام می شود

استاندار ایلام گفت: مهمترین کارویژه ما سلامت مردم است.

مهمترین کارویژه ما سلامت مردم است

مهمترین کارویژه ما سلامت مردم است

مهمترین کارویژه ما سلامت مردم است به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد نوذری با تقدیر از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمان، پزشکان و پرستاران، اظهار داشت: با تلاش و پیگیری های بعمل امده، استان ایلام جز استانهای هدف واکسیناسیون قرار گرفت و از امروز متولدین ۱۳۵۸ و قبل از آن می توانند برای تزریق واکسن مراجعه نمایند.
وی با تاکید بر برنامه ریزی های ویژه برای ایام پیش رو گفت: تعطیلی ها باید به سمتی برود که تاثیرات مستقیم و مثبتی در روند کاهش بیماری کرونا داشته باشند.
استاندار ایلام با بیان اینکه پیاده روی عزاداران و حرکت هیئات به سمت امام زاده ها ومکانهای دیگر، پخش نذری و ایستگاه صلواتی ممنوع است، ابراز داشت: مراسمات مذهبی ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا بغیر از مصلی شهر ایلام در مکانهای سربسته ممنوع است.
وی با بیان اینکه از فردا صبح ۲۵ لغایت ۳۰ مرداد فعالیت کلیه مشاعل بغیر از گروههای شغلی یک تعطیل می باشد، خواستار پیگیری معاونت اقتصادی، صمت و اصناف شد و بر تشدید نظارتها تاکید کرد.
محمد نوذری با بیان اینکه هرگونه تردد بین استانی از امروز تا ۵ شهریور ممنوع بوده و باید ظرف امروز و فردا کلیه خودروهای با پلاک غیر بومی از طریق کمربندی ها از استان خارج شوند، گفت: تمام مجوزهایی که قبلا توسط فرمانداریها صادر شده باطل و بغیر از موارد خیلی ضروری هیچگونه برگه تردد جدید صادر  نشود.
وی با تاکید بر اینکه با پیگیری حوزه عمرانی و همکاری نیروی انتظامی کلیه راههای فرعی بین استانی مسدود شوند، گفت: اتوبوس های حمل و نقل عمومی باید با یک سوم ظرفیت فعالیت نمایند.
استاندار ایلام با بیان اینکه ضرورت دارد امور عشایری پیگیری نماید کلیه عشایری که وارد استان می شوند از مبدا واکسینه شوند، عنوان داشت: ضمن برگزاری جلسه هماهنگی در فرمانداری ها، از کلیه امکانات دستگاههای اجرایی از جمله ماشین شاسی بلند برای انجام واکسیناسیون بالای ۱۸ سال روستاهای کم جمعیت و عشایر استفاده شود.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تکلیف همه دستگاهها در مدیریت کرونا بیان کرد: تمام امکانات دستگاههای دولتی، نهادها و سایرارگانها در اختیار مدیریت کروناست و همه عوامل و تجهیزات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی باید تامین گردد.
محمد نوذری بر رعایت دستورالعملها و اجرای پروتکل ها در ایام پیش رو تاکید کرد و گفت: ورود به پارک ها و بوستانهای شهری و تجمع در آنها ممنوع بوده و از تردد افراد و خودروها جلوگیری بعمل می آید.
وی با اشاره به منع تردد شبانه گفت: تا پایان تاسوعا و عاشورا منع تردد از ساعت ۱۲ و بعد از آن ایام از ساعت ۲۲ شب کلیه محدودیتها اعمال می شوند.
استاندار ایلام بیان کرد: مرز مهران تا اطلاع ثانوی بسته است و کلیه کسانی که به صورت غیرمجاز ورود نموده اند عودت داده می شوند.
وی با بیان اینکه کلیه مدیران، فرمانداران و بخشداران و اعضا ستاد کرونا در محل حضور داشته باشند،  گفت: در ایام تعطیل واکسیناسیون بطور مرتب انجام می شود.
محمد نوذری با بیان اینکه سلامت مردم از هر چیزی برای ما مهمتر است بر همکاری های درون بخشی تاکید کرد و گفت: نباید تعطیلات بهانه ای برای گشت و گذار شود، باید خانواده ها با برنامه ریزی، در خانه ماندن و دوری از تجمعات خطر افرین زمینه کاهش روند افزایشی بیماری را فراهم اورند.
وی در پایان با بیان اینکه پیک دلتا بسیار مرگبارتر و با قدرت سرایت بیشتری در حال افزایش میزان مبتلایان و فوتی هاست، بر ضرورت اطلاع رسانی و اقناع سازی افکار عمومی توسط رسانه ها و صدا و سیما تاکید کرد.

منبع:وزارت کشور