معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس در جلسه کمیته گردشگری طبیعی:

اجرای طرح توسعه گردشگری در جنگلهای بلوط با تاکید بر حفظ و حراست از زیست بوم طبیعی

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس از اجرای طرح توسعه گردشگری در جنگلهای بلوط منطقه کوهمره سرخی استقبال کرد و تاکید کرد؛ عدم توجه به حفظ و حراست از زیست بوم طبیعی در این جنگلهای پهناور، اثرات جبران ناپذیری بر محیط طبیعی و موجودات زنده آن در پی خواهد داشت.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ مهندس شاپور رستمی؛ معاون گردشگری و امور زائرین استان فارس در جلسه کمیته اکو توریسم (طبیعت گردی) با بیان اهمیت و جایگاه ویژه ای که در طبیعت گردی در حال حاضر دارد گفت: استان فارس مناطق مختلفی برای ایجاد کمپ های بوم گردی و طبیعت گردی دارد که از این ظرفیت بایستی بهره کافی را ببریم.
رستمی یکی از پیش زمینه های توسعه طبیعت گردی استان را ایجاد و راه اندازی اقامتگاههای بومی و محلی دانست و گفت: وجود اینگونه اقامتگاهها در جوار آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی، به آسایش خاطر گردشگر و ماندگاری بیشتر او کمک می کند.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: صدور مجوز برای خانه روستائی که با اندک تغییراتی کاربری قرار است به اقامتگاهی برای گردشگران تبدیل شود نباید چندان زمانبر و پیچیده باشد و می توان در یک پروسه زمانی کوتاه و با نگاهی سهل گیرانه تر، راه انداز ی اینگونه اقامتگاهها را توسعه و تسریع داد که در نهایت این امر هم به اقتصاد جوامع محلی کمک می کند و هم باعث رشد و توسعه صنعت گردشگری استان می شود.
رستمی در بخش دوم سخنان خود به اجرای طرح توسعه گردشگری در جنگلهای بلوط منطقه کوهمره سرخی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: اجرای این طرح نباید موجب سهل انگاری و بی توجهی به حفاظت و حراست از زیست بوم طبیعی این منطقه بکر و ارزشمند شود.