اعضای ستاد خدمات سفر نوروزی هماهنگ باشند

معاون عمرانی وزیر کشور بر ضرورت هماهنگ سازی فعالیت های اعضای ستاد خدمات سفر نوروزی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، “هوشنگ خندان دل”  در “هفتمین همایش ستاد مرکزی خدمات سفر کشور” که به میزبانی استان البرز برگزار شد، گفت: توانمندسازی منطقه ای برای ارائه تسهیلات نوروزی نیز در اولویت کاری استانداری ها و فرمانداری ها قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: در زمان باقیمانده تا پایان سال و آغاز سال نو و نوروز که نمادی از فرهنگ دینی و تاریخی مردم ایران است، باید به گونه ای توسط استانداران و فرمانداران برنامه ریزی شود که در این روزها مردم رضایت کافی را در بخش های خدمات رسانی داشته باشند.
معاون عمرانی وزیر کشور همچنین گفت: با اجرای بازدیدهای میدانی تا زمان باقیمانده تا سال جدید، توسط شهرداران و فرمانداران و اعضای ستادهای دستگاه های خدمات رسان سفرهای نوروزی، باید هماهنگ تر از گذشته عمل شود تا در پایان تعطیلات شاهد کاهش نارضایتی ها و حتی تصادفات در مسیرهای پرتردد کشور باشیم.
خندان دل همچنین گفت: طرح تعیین شاخص های خدمات سفر حرکتی نو است که توسط دولت اجرا می شود و می تواند یک مسابقه خدمات رسانی بین دستگاه ها ایجاد کند.
وی افزود: کشور ما موزه بزرگی است که در هر نقطه آن آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری وجود دارد، بنابراین کیفیت اطلاع رسانی به گردشگران نسبت به گذشته باید بهبود یابد.
معاون عمرانی وزیر کشور خاطرنشان کرد: این حرکت نوین دولت به اعتقاد کارشناسان دارای نقاط قوت و ضعفی است که باید به درستی دیده شود و با این وجود برای نخستین بار می تواند زمینه آشنایی گردشگران با جاذبه های گردشگری در هر نقطه از ایران را فراهم کند.
خندان دل اظهار داشت: براساس مصوبات دولت ستادهای اجرایی خدمات سفر موظف هستند عملکرد دستگاه های خدمات رسان در شهرهای کوچک و بزرگ را مورد ارزیابی قرار دهند تا نقاط قوت و ضعف در مسافرت های نوروزی شناسایی شوند.
وی ادامه داد: ستادهای استانی می توانند پیشنهادات خود را پیش از آغاز سفرهای نوروزی به ستاد مرکزی خدمات سفر در وزارت کشور منعکس کنند تا موارد مورد نیاز هر استان در کارگروه های ویژه مطرح و بر ایجاد زیرساخت لازم اقدام شود.
هفتمین نشست ستاد مرکزی خدمات سفر کشور شنبه شب به میزبانی استان البرز و در استانداری این استان برگزار شد.