توسعه شرکت‌های دانش بنیان تحقق اقتصاد مقاومتی را در پی دارد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر ضرورت توسعه شرکت‌های دانش بنیان برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، شهیندخت مولاوردی در سفر یکروزه خود به استان البرز پس از حضور در اولین همایش «آسیب های اجتماعی در مدارس استان البرز» و همچنین «همایش زنان، خودباوری و تعالی جامعه» از انجمن کودکان کار و خیابان استان بازدید کرد و در ادامه در نشستی با حضور بانوان فعال البرزی در حوزه اقتصاد دغدغه های زنان در این حوزه را مورد بررسی قرار داد.

مولاوردی در پایان این سفر یکروزه از شرکت «سیناژن» که در حوزه تولید داروهای بیوتکنولوژی و پروتئین های نوترکیب دارویی، تولید کیت های تحقیقاتی و تشخیصی در زمینه بیولوژی مولکولی و مهندسی ژنتیک، تولید مواد اولیه دارویی، خدمات پژوهشی در بیوتکنولوژی و انتقال تکنولوژی فعالیت می کند، بازدید کرد.

این شرکت با هدف ارتقاء صنعت بیوتکنولوژی تاسیس شده است و ۲۰ درصد صادرات دارویی کشور را انجام و به ۱۵ کشور دنیا دارو صادر می کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده پس از بازدید از این شرکت در جمع کارکنان و خبرنگاران گفت: توسعه شرکت های دانش بنیان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این امر در دستور کار دولت یازدهم قرار دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هرچقدر شرکت های دانش بنیان تاسیس شود می توان امیدوار بود که دانش آموختگان و فارغ التحصیلان جذب کار شوند، گفت: میان معاونت زنان و امور خانواده، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت علوم تفاهمنامه ای با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان که توسط بانوان تاسیس می شود، منعقد شده است.

مولاردی اضافه کرد: طبق این تفاهمنامه شرایط برای استفاده از تسهیلات توسط شرکت های دانش بنیان تسهیل می شود چرا که معتقدیم تسهیل گری دولت در زمینه ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان تسهیل گری در استفاده از تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان را یکی از راه های توسعه اقتصاد غیر نفتی دانست و گفت: متاسفانه کشور گرفتار اقتصاد متکی بر نفت است و بالا و پایین رفتن قیمت نفت اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.