معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی گفت: دولت هیچ محدودیتی در اجرای پروژه راه آهن خراسان جنوبی ندارد و بعد از اتمام مطالعات این طرح، آمادگی تامین اعتبارات مورد نیاز وجود دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ اسحاق جهانگیری، با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای ظرفیت های انسانی ، جغرافیایی و خدادادی فراوانی است ،گفت: بیرجند به عنوان مرکز استان خراسان جنوبی یکی از تمیزترین شهرهای کشور بوده و از موقعیت علمی و توانمندی های بالایی در این زمینه برخوردار است.
وی با بیان اینکه اکنون در یک مقطع ویژه وحساس قرار داریم ،گفت: دولت در دو سال گذشته توانسته است بر بسیاری از مشکلات غلبه کرده و توفقیات بسیار خوبی در زمینه های مختلف بدست آورد.
وی ادامه داد: ۱۲ سال است که ایران با قدرت های جهانی بر سرموضوع هسته ای اختلاف دارد اما با رهبری های پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب، حمایت های مردم عزیز ایران و اتکاء به تیم قدرتمند هسته ای توانستیم با شش کشور قدرتمند جهان وارد مذاکره شده و با گفتگو های بین المللی به موفقیت های بسیار خوبی دست یابیم.
معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران ، ادامه داد: تمامی توفیقات هسته ای که قبلاً بدست آمده بود باید حفاظت می شد که این امر توسط تیم مذاکره کننده به خوبی به انجام رسید.
دکتر جهانگیری، ادامه داد: ملت ایران ثابت کرد که می شود با مذاکره و از راه گفتگو تمامی مسائل پیچیده را حل و فصل کرد که بعد از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای در وین ، این امر به عنوان یک روش موفق در کشور ماندگار شد.
وی خاطر نشان ساخت: اعتماد ، امید و مشارکت عمومی با توجه به مذاکراتی که انجام شد در داخل کشور نهادینه شده که این امر به عنوان یک ارزش ملی باید مورد محافظت جدی مسئولین در تمامی رده ها قرار گیرد.
وی بابیان اینکه قبل و بعد از تحریم ها، اقتصاد مقاومتی در دستور کار دولت قرار داشته و دارد، گفت: تمامی دستگاه ها باید در بحث اقتصاد مقاومتی گام برداشته و از سیاست های مهم این دولت اجرای درست سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در این زمینه است.
وی با بیان اینکه کشور در گذشته ضربات سنگینی در عبور از قانون خورده است افزود: قانونگرایی از وظایف مهم دولت تدبیر و امید بوده و مبارزه با فساد بسیار مهم است که باید مورد توجه مسئولین در تمامی رده ها قرار گیرد.
وی با بیان اینکه باید همدلی بین مردم و دولت در جامعه تبیین شود، گفت: حضور مردم در تمامی صحنه ها به ویژه انتخابات بسیار مهم و ضروری است که باید به عنوان یکی از مظاهر همدلی بین مردم و دولت مورد توجه قرار گیرد.
وی به سفر مقامات بلندپایه کشورهای اروپایی به ایران اشاره کرد و افزود: حضور این مقامات نشان از اهمیت و نقش سازنده ایران در دنیا و منطقه و اهمیت اقتصاد این کشور در دنیا دارد.
معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: استان ها در برنامه ششم توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور باید نقش ارزنده ای را ایفا کنند این در حالیست که موضوع آب از کلیدی ترین موضوعات در برنامه ششم کشور است.
وی به موضوع بودجه سنواتی سال آینده اشاره کرد و افزود: ظرفیت ها ومزایای خوبی دربودجه سال ۹۵ نسبت به سال جاری گنجانده شده است که مدیران باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنند.
وی یادآورشد: مدیران باید برای مشکلات راهکارهای اجرایی و عملیاتی مشخص ارائه کنند و از طرح مشکلات به صورت صرف بپرهیزند.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به معنی واقعی کلمه از استان های محروم در کشور است، گفت: این استان پتانسیل های ویژه ای دارد که باید با تمام قوا به این توانمندی ها توجه کرده و در دستور کار تمام مسئولان قرار گیرد تا این ظرفیت ها به منصه ظهور رسیده و زمینه های شکوفا شدن آنها بیش از پیش فراهم گردد.