مشکلی در جذب اعتبارات تسهیلات اشتغال

مشکلی در جذب اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی نداریم

مشکلی در جذب اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی نداریم - مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار کرمان گفت: در نشستی که روز گذشته با معاون روستایی ریاست جمهوری داشتیم، عنوان شد که مشکلی در جذب اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، علی زینی‌وند ظهر (۲۶ بهمن ماه) در هشتمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، پیگیری مستمر مدیران را در اجرای دقیق و کامل مصوبات مورد تاکید قرار داد.
وی با قدردانی از تلاش‌های مدیران، هدف تشکیل جلسات کارگروه را همگرایی و کمک برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف اشتغال و سرمایه‌گذاری استان برشمرد و افزود: اگر مدیر و سرمایه‌گذاری در اجرای کار کوتاهی می‌کند، پشت سر او معطل نمانیم.
استاندار کرمان عنوان کرد: از زحمات مدیران غافل نیستیم، اما باید هماهنگی‌ها را بیشتر کنیم. برگزاری جلسات برای هماهنگی و تحرک بیشتر است و امکان ندارد مصوباتمان را فراموش کنیم.
زینی‌وند گفت: عملکرد اشتغال استان کرمان با توجه به شرایط کشور بد نیست، اما از استان پرظرفیت کرمان توقع بیشتری وجود دارد.
استاندار کرمان به مدیران اجرایی تاکید کرد تا شخصا برای پیگیری مصوبات وقت بگذارند و گفت: پیگیری جدی مصوبات و حضور مدیران در شهرستان‌ها برای پیشبرد کارها مهم است.
استاندار کرمان به نشست روز گذشته با معاون روستایی ریاست جمهوری اشاره داشت و گفت: در حوزه اشتغال روستایی مصوبه خوبی در کشور داشتیم و رضایتمندی نسبتا مطلوبی هم در این زمینه وجود دارد، ضمن اینکه در جذب اعتبار برای طرح‌های اینچنینی مشکلی نداریم.
**کرمان باید مثلث به گردشگری کشور متصل شود وی خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که تا ۱۵ میلیارد تومان ساختار دریافت اعتبارات ملی را داشته باشند با توجه به ظرفیت استان این زمینه وجود دارد که در حوزه طرح‌های صنایع دستی و تکمیل زنجیره مس اعتبارات ملی دریافت کنیم.
زینی‌وند اظهار داشت: ماه‌های پایانی سال زمان جمع‌بندی دستگاه‌ها است و بانک‌ها طرح‌های اشتغالزایی را تعریف کنند و در این زمینه اعتبارات پرداخت شود.
استاندار کرمان در ادامه همچنین به تدوین سند طرح جامع گردشگری در راستای سند آمایش استان اشاره داشت و گفت: این سند باید تعداد جذب گردشگر، ظرفیت‌ها و برنامه‌ها را مشخص کند و به مثلث گردشگری کشور متصل شود.
وی بیان داشت: سند گردشگری استان کرمان باید براساس تنوع اقلیمی و جغرافیایی و ظرفیت‌های هر منطقه دیده شود.
** بیش از ۲۱ هزار فرصت شغلی در ۱۰ ماهه امسال به دلیل کرونا از دست رفته است براساس این گزارش، جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در این جلسه به کاهش نرخ مشارکت مردم در پاییز ۹۹ اشاره داشت و گفت: بخش عمده کاهش نرخ مشارکت به بانوان استان برمی‌گردد.
وی بیان کرد: نرخ بیکاری استان کرمان در پاییز امسال به ۱۰.۳ درصد رسیده و یک واحد درصد نسبت به تابستان امسال کاهش پیدا کرده است.
رودری به تاثیرگذاری کرونا بر اشتغال استان اشاره کرد و بیان داشت: تعداد زیادی از افراد بر اثر کرونا از بازار کار استان خارج شدند که بیشترین آنها از بانوان استان هستند و بیش از ۲۱ هزار فرصت شغلی در ده ماهه امسال به دلیل کرونا از دست رفته است.
وی افزود: تأثیر کرونا بر اشتغال استان حدود ۷.۵ درصد بوده که حدود ۶۵ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی است و بخش ساختمان، حمل و نقل و کشاورزی بیشترین آسیب‌پذیری را داشتند.
رودری با بیان اینکه سالانه به حدود ۴۵ هزار نفر ایجاد شغل در استان نیاز داریم تا بیکاری در استان کرمان تا حدودی جبران شود، افزود: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۳۲ هزار و ۹۷۵ نفر اشتغال در استان ایجاد و در مجموع ۹۰ درصد تعهد اشتغال استان در ده ماهه امسال انجام شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ابراز داشت: ۲۶ هزار و ۱۵۹ نفر در سامانه وزارت تعاون برای برقراری بیمه بیکاری در استان کرمان ثبت‌نام کردند ضمن آنکه ۶۷۴ طرح اقتصاد مقاومتی در استان کرمان در حال اجرا است که بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.
** ۱۱ دستگاه استان تعهد اشتغال بالای هزار نفری در سال ۹۹ داشتند به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: ۴۲ هزار و ۵۶۴ نفر تعهد اشتغال استان در سال ۹۹ بوده که تاکنون ۳۲ هزار و ۹۷۵ نفر اشتغال جدید ایجاد شده است.
وی ادامه داد: سیرجان و بردسیر تاکنون بیشترین میزان اشتغال ایجاد شده در سال جاری را داشتند و شهرستان‌های راور و کوهبنان کمترین اشتغال را در سال جاری ایجاد کرده‌اند.
اسماعیلی بیان کرد: ۱۱ دستگاه استان تعهد اشتغال بالای هزار نفر در سال ۹۹ داشتند که تاکنون ۲۶ هزار و ۸۳۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

منبع : وزارت کشور