مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده درگذشت “زنده یاد سکینه حورسی” را تسلیت گفت

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده درگذشت “زنده یاد سکینه حورسی” را تسلیت گفت/ بانوی رزمنده و قهرمانی که پس از پایان جنگ هشت ساله، خیرخواهانه و نیکوکارانه در قامت فعالیت های مدنی و اجتماعی ایفای نقش نمود

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده درگذشت "زنده یاد سکینه حورسی" را تسلیت گفت/ بانوی رزمنده و قهرمانی که پس از پایان جنگ هشت ساله، خیرخواهانه و نیکوکارانه در قامت فعالیت های مدنی و اجتماعی ایفای نقش نمود - وبسایت مجمع استانداران

نظری در پیامی درگذشت زنده یاد سکینه حورسی اسوه مقاومت زنان در ۴۵ روز مقاومت خرمشهر را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ متن پیام فریبا نظری مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده به عشق
 
بخش مهمی از حافظه تاریخ این سرزمین مرهون رشادت، تلاش و ایثار زنانی است که در هشت فصل عاشقی، کمر همت برای دفاع از خاک مقدس وطن بستند و در راه استقلال میهن خود، رنج کشیدند و سلامت خود را نثار کردند.
زنان ایثارگری که منش و روش ایشان درس آموز نسل های تاریخ خواهد ماند.
خبر درگذشت یکی از این ایثارگران، بانوی مجاهد و مادر معنوی مقاومت بیادماندنی خرمشهر عزیز، زنده یاد سرکار خانم سکینه حورسی؛ مایه تالم و تاثر گردید.
بانوی رزمنده و قهرمانی که پس از پایان جنگ هشت ساله نیز، خیرخواهانه و نیکوکارانه در قامت فعالیت های مدنی و اجتماعی؛ ایفای نقش نمود.
 اینجانب عروج این مجاهد جاویدیاد و قهرمان ملی را به تمامی هم وطنان به ویژه مردم صبور و ایثارگر و نجیب خرمشهر، تسلیت عرض می کنم و امیدوارم روح گرانقدر این مجاهد غیور در کنار هم رزمان شهیدش قرین رحمت واسعه حضرت پروردگار باشد.
گفتنی است، بانو سکینه حورسی از شیرزنان خرمشهری است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا زمان وفات در این شهر فعالیت داشته است، وی در طول جنگ هیچ‌گاه خرمشهر را ترک نکرد و پس از دفاع مقدس نیز از جمله افرادی بود که همواره برای گرامیداشت سوم خرداد نقش محوری در خرمشهر داشت.
ایشان از جمله بانوانی بود که توانست همراه با سایر خیرین و رزمندگان کلینیک مخصوص درمان جانبازان شیمیایی خرمشهر را راه‌اندازی کند.
خانم سکینه حورسی که از وی به عنوان اسوه مقاومت زنان در مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر  یاد می شود، از عوارض حملات رژیم بعثی رنج می برد، در هفته های اخیر به دلیل عوارض شیمیایی در بیمارستان بستری و نهایتاً پس از سال‌ها تلاش صادقانه در مسیر دفاع از ارزش‌ها و اعتلای دستاورد‌های انقلاب اسلامی دارفانی را وداع گفت.

منبع : وزارت کشور