مرکز درمان، کار، صیانت، اشتغال و کرامت

مرکز درمان، کار، صیانت، اشتغال و کرامت یک طرح الگویی است

مرکز درمان، کار، صیانت، اشتغال و کرامت یک طرح الگویی است - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی

استاندار لرستان گفت: حضور بسیج در عرصه مقابله با مواد مخدر و درمان معتادان متجاهر بسیار ارزشمند است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مراسم بهره‌برداری از پروژه های عمران و محرومیت زدایی ( ماده ۱۶ ) سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام استان با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، دکتر خادمی استاندار لرستان، دکتر شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، دکتر ثمینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، سردار کشکولی و جمعی از مدیران و مسئولین استانی برگزار شد .

استاندار لرستان وجه بارز  امام علی علیه السلام را عدالت عنوان کرد و گفت: عدالت تعابیر مختلفی دارد که یکی از آنها عدالت توزیعی به معنای توزیع عادلانه داشته ها در جامعه می باشد .

دکتر خادمی اظهار داشت: عدالت در جامعه باید مبتنی بر رشد و توسعه باشد و به عنوان یک اصل برای خدمت به آحاد جامعه مد نظر قرار گیرد .

وی تصریح کرد: بهره برداری از طرح امروز با عنوان پروژه های عمران و محرومیت زدایی چند ویژگی برجسته دارد که مظهر هماهنگی ملی و استانی و یک همکاری درون استانی است .

استاندار لرستان افزود: از دیگر ویژگی های مهم طرح عمران و محرومیت زدایی این است که بدون تعریف ردیف بودجه جدید و فقط با هماهنگی بین دستگاهی و بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات دستگاه های اجرایی مرتبط، یک کار بزرگ محقق شده است .

دکتر خادمی با اشاره به اینکه مرکز درمان، کار، صیانت، اشتغال و کرامت یک کار الگویی است، خاطرنشان کرد: ورود بسیج در اجرای طرح مذکور به این دلیل است که قرار بر انجام کار متفاوتی بود .

وی آموزش و مهارت آموزی را از مهمترین خدماتی عنوان کرد که در اختیار معتادان متجاهر قرار می گیرد و گفت: در کنار این قبیل خدمات موضوع آشنایی با ارزش های دینی از دیگر اقداماتی است که رسیدن به یک زندگی سالم و عاری از مشکلات را برای مراجعین به این مرکز در پی خواهد داشت .

استاندار لرستان بیان داشت: امروز که بسیج در بیشتر عرصه های کشور حضوری فعال دارد، در عرصه دیگری یعنی مقابله با مواد مخدر و درمان افراد مبتلا به آن وارد عمل شده و این طرح نیز در همین راستا افتتاح و به بهره برداری رسید .

دکتر خادمی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از این مجموعه، معتادان متجاهر سطح استان را جمع آوری و پس از درمان، آنها را با سلامت کامل و آموزش مهارت ها به عنوان فردی مفید به جامعه بازگردانیم .