مرکز بررسی مشکلات

مرکز بررسی مشکلات واحدهای تولیدی راه اندازی شده است

مرکز بررسی مشکلات واحدهای تولیدی راه اندازی شده است - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار همدان گفت: مرکز شبانه روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در استان همدان راه اندازی شده که باید فعالیت آنها تقویت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ «سید سعید شاهرخی» در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار داشت: مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در استان که از سال گذشته به‌صورت شبانه روزی راه اندازی شده، در اختیار تولیدکننده ها است و اگر با مشکلی روبرو شوند مسایل را مطرح کنند و یا به مراجع بالاتر ارجاع داده شود.

استاندار همدان عنوان کرد: دولت تدبیر و امید به تاسی از فرامین و شعارهایی که رهبری انقلاب تعیین فرمودند اولویت خود را توجه به معیشت مردم و ایجاد اشتغال از طریق حمایت از تولید، سرمایه گذاری و رفع موانع تولید قرار داده است.

وی اضافه کرد: در سالهای گذشته برای بهره مندی حداکثری  و ساماندهی منابع استان برنامه دقیق و راهبردی تنظیم شد که این برنامه مفید و تاثیر گذار بوده است. 

استاندار همدان یادآور شد: هوشمندی، دقت و برنامه ریزی در تنظیم سند توسعه استان همدان صورت گرفت و در این سند موضوع منابع تعیین تکلیف شده است.

شاهرخی ادامه داد: در سند سه ساله استان رویکرد اشتغال، توسعه و جهت‌گیری‌ها مشخص شده که در ۲ سال گذشته اهداف آن به طور کامل محقق شده است و سال باقی مانده را با جدیت و توان مضاعف دنبال می کنیم. 
وی اظهار داشت: در این سند با بهره گیری از ظرفیت های استان دنبال ارتقای معیشت و رفع موانع تولید، هستیم.

استاندار همدان تاکید کرد: برای حمایت از تولید چند کار مهم همزمان دنبال می شود که نخست حمایت از سرمایه گذار و سرمایه گذاری  جدید با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و گردشگری است.

شاهرخی افزود: شرایط را باید به گونه ای مهیا کرد که سرمایه گذاران علاقمند و خوشنام در استان حضور یابند و جلب سرمایه گذار برای احیا و احداث واحدهای جدید ضروری است. 

وی ابراز داشت: علاوه بر سر مایه گذاری جدید، واحدهای راکد مورد حمات قرار می گیرند که در این راستا یک هزار و ۲۰۰ واحد فعال در این استان وجود دارد که برخی با ۴۰ درصد ظرفیت فعال هستند.

استاندار همدان تاکید کرد: باید با رفع موانع پیش روی این طرح ها بتوان زمینه ارتقای ظرفیت و بازدهی را فراهم کرد.

منبع: وزارت کشور