مردم همچنان همراهی کنند

مردم همچنان همراهی کنند تا درگیر موج چهارم شیوع کرونا نشویم

مردم همچنان همراهی کنند تا درگیر موج چهارم شیوع کرونا نشویم - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: از تمامی کسانی که امسال برای مقابله با کرونا همراه ما بودند قدردانی می کنیم و امید است این تعامل تا ریشه کنی این ویروس منحوس ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،  شهبازی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که روز شنبه به ریاست رییس جمهور و استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه حدود ۱۳ ماه از شیوع بیماری منحوس و عالمگیر کرونا در کشورمان می گذرد، افزود: بواسطه این شیوع گرفتاری ها و خسارات جانی و مالی برای مردم ایجاد شد.

وی ادامه داد: البرز معبر ۱۴ استان کشور است و تبادل بالای جمعیتی روزانه با پایتخت دارد و اقوام مختلف ایرانی در این استان ساکن هستند ولی البرز در امواج شیوع کرونا توانسته با هم افزایی و تعامل سازنده بین مسئولان و همراهی مردم نسبت به سایر استان ها سربلندتر باشد و خسارات کمتری داشته باشد از این رو همواره مورد تقدیر مسئولان ملی قرار گرفته است.

شهبازی گفت: تلاش های کادر بهداشت و درمان، همراهی مردم و بویژه اصناف، ستاد ملی و تدابیر رییس جمهور محترم، قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا به ریاست وزیر محترم کشور، طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی و ستاد و قرارگاه متناظر آنها در البرز باعث شد که البرز عملکرد خوبی داشته باشد و از شدت بیماری و مرگ و میرهای ناشی از آن در موج های مختلف کاسته شود.

وی افزود: البرز از ابتدا با ضعف در سرانه های بهداشتی و درمانی مواجه بوده و امکانات لازم در این حوزه متناسب با جمعیت رو به افزایش استان نیست.

استاندار البرز گفت: در البرز این اراده شکل گرفت که با شیوع بیماری مقابله شود و همچنین در راستای تقویت بسترهای درمانی استان تلاش کردیم و توفیقاتی نیز حاصل شد.

وی اکنون نگران موج چهارم شیوع کرونا هستیم و با تمام توان برای مقابله با ان وارد عمل شده ایم، افزود: در البرز نیز واکسیناسیون آغاز شده و گروه های هدف یکی پس از دیگری واکسینه می شوند.

شهبازی گفت: از مردم تقاضا می شود که از مسافرت های غیرضرور پرهیز کنند و از حضور در اجتماعات خودداری کنند تا بتوانیم از شیوع بیماری کرونای جهش یافته در امان بمانیم.

وی افزود: طبق اعلام معاون محترم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۰ بخش عمده ای از مردم کشور واکسن کرونا را دریافت می کنند.

استاندار البرز گفت: از تمامی کسانی که امسال برای مقابله با کرونا همراه ما بودند قدردانی می کنیم و امید است این تعامل تا ریشه کنی این ویروس منحوس ادامه داشته باشد.

وی افزود: هر ۳ واکسنی که اکنون در ایران مطرح هستند در حوزه البرز است و فعالیت های شبانه روزی برای بهره برداری انبوه از این واکسن ها ادامه دارد.