استاندار اردبیل:

مدیران دستگاه های اجرایی ریسک پذیر باشند

استاندار اردبیل گفت: برای مدیریت وضعیت موجود و توسعه استان مدیران دستگاه های اجرایی با تدبیر و سنجش همه جوانب ریسک پذیر باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در جلسه شورای معاونین اداره کل دیوان محاسبات استان اظهار کرد: خوشبختانه مدیران دستگاه های اجرایی در استان اردبیل پرتلاش هستند و بحث آموزش در نظارت و پیشگیری باید پیگیری شود.

وی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید خلاقیت به خرج دهند و جسارت همکاری و تفاهم و با ابتکار عمل شرایط موجود را به نحو احسن مدیریت کنند.

رییس شورای برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه در محاصره اقتصادی قرار گرفته ایم گفت:باید با تدبیر و نگاه ویژه هزینه کمتر راندمان بیشتری در مدیریت داشته باشیم و با استفاده از راهکارهای قانونی، تعامل و تفاهم بین دستگاه های اجرایی افزایش پیدا کند.

این مسوول با اشاره به اینکه استفاده از راهکار قانونی به مدیران آموزش داده شود افزود: به عنوان مثال تغییر کاربری برخی مدارس در سطح شهر با استفاده از قانون می توان بالای بیش از ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش بدست آورد و این مبلغ کلیه مشکلات این بخش را مرتفع می سازد.

استاندار اردبیل راه اندازی و احیای واحدهای راکد و نیمه کاره را یاد آور شد و گفت: تیمی برای راه اندازی و احصای این واحدها مشخص شده و نزدیک ۱۰هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل سفر رییس جهمور به این مساله در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه باید تفکر و فکر همه ما بلند مدت و با چشم انداز ۲۰ ساله باشد افزود: با دید باز و با برنامه ریزی بدون حب و بغض می توانیم برای آینده امیدوار باشیم و اقدامات خوبی در خور و شان این مردم انجام دهیم.

اکبر بهنام جو افزود:در سفر رییس محترم جمهوری به استان اردبیل که بصورت فشرده و یک روزه انجام شد اعتبار خوبی برای طرح ها و پروژه ها گرفته شد و طرح های بزرگی نیز افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: برای راه اهن اردبیل و اجرای پایاب سدهای گیوی و سبلان نزدیک  ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و از دهه فجر عمیلیات اجرایی ریل گذاری و انجام پایاب سدهای مذکور نیز آغاز می شود.

استاندار اردبیل همچنین دیوان محاسبات را یک دستگاه نظارتی و هدایتی دانست و افزود: این دستگاه در راستای حفظ بیت المال و هزینه اعتبارات اختصاص یافته در محل های معین شده تلاش می کند و دستگاه های اجرایی باید از دید مثبت این سیستم به نحو احسن استفاده کنند.

بهنام جو با بیان اینکه در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی باید از نظر و پیشنهاد دیوان محاسبات نیز استفاده شود گفت: در ارزیابی عملکرد دستگاه ها و نحوه هزینه کرد اعتبارات پرسنل این ارگان اشرافیت کامل دارند و با تعامل می توان عملکرد سایر دستگاه ها را مورد سنجش قرار داد.

در این جلسه سید محمد اسحاقی، مدیر کل دیوان محاسبات استان اردبیل نیز گفت:بودجه یعنی علم و هنر تخصیص، استفاده و هزینه اعتبارات از منابع محدود به نیازهای نامحدود است و باید تلاش کنیم با نظم و انظباط این منابع در جاهای مشخص شده صرف شود.

وی با بیان اینکه اقتدار در ذات دیوان محاسبات و ذات نظارت است افزود:با کنترل بودجه و هدایت و نظارت آن می توانیم از بروز مشکلات مالی در دستگاه های دولتی پیشگیری کنیم.

اسحاقی افزود: در ۸ ماهه سال جاری اقدامات پیشگیرانه ۱۳۰ میلیارد ریال بوده که به حساب خزانه واریز شده است.

در این جلسه معاونان و کارشناسان اداره کل دیوان محاسبات استان اردبیل نیز بصورت صمیمی نظر، راهکار و مشکلات خود را مطرح کردند.