محسنی بندپی: ائمه جمعه زبان گویای مردم هستند؛ رفع مشکلات استان تهران مستلزم تشریک مساعی ائمه جمعه است

استاندار تهران با اشاره به اینکه ائمه جمعه زبان گویای مردم هستند بر ضرورت تشریک مساعی ائمه جمعه جهت مشکلات استان تهران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، انوشیروان محسنی بندپی در نشست هم اندیشی با ائمه جمعه با اشاره به ضرورت برگزاری چنین نشست هایی اظهار داشت: برگزاری این جلسات می تواند در رفع مشکلات مردم که وظیفه مشترک ما است نتیجه بخش باشد.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه زبان گویای مردم هستند افزود: قیام امام حسین(ع) آنچنان تاگیرگذار بوده که در بین همه نهضت ها و مطالبه خواهی ها بر ماندرگاری پایداری این حرکت عظیم افزود می شود و بشر به آگاهی و بصیرت بیشتری در این زمینه می رسد بر همین اساس نیز انقلاب اسلامی ثمره قیام امام حسین(ع) می باشد.

استاندار تهران بیان کرد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره دارند که ملت های زیادی زیر ستم بودند ولی ملتی که دست به انقلاب زد ملت ایران بود و در میان ملت هایی که انقلاب کردند بسیاری از آرمان ها فاصله گرفتند ولی در انقلاب به سبب اصل ولایت فقیه و وجود رهبری هشیار، آگاه و بصیر به عوامل داخلی و خارجی توطئه ها به برکت عمود انقلاب خنثی شد و آرمان ها ماندگار شده است.

محسنی بندپی به تشکیل نهادهای مختلف در انقلاب اشاره کرد و گفت: نهادهای دیگر از جمله بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان در راستای حفظ انقلاب ایجاد شد و یکی از ارکان مهم تشکیل و برپایی نماز جمعه در ۵ مرداد ۵۸ بود که عالمان دینی پل ارتباطی خوبی بین مردم هستند که در افزایش تقوی، معنویت، اجتماع پذیر کردن مردم، ایجاد امید و اعتماد، ترویج فرهنگ مهدویت، تشویق به ولایت پذیری و غیره موثر هستند.

محسنی بندپی با بیان اینکه اگر انتقاد و تلنگری از جانب ائمه جمعه مطرح می شود در راستای منافع مردم و نظام است عنوان کرد: مشروعیت انقلاب به واسط همراهی مردم بود و یکی از وظایف ائمه جمعه حفظ و صیانت از آرمان های انقلاب در امور مختلف می باشد که این نشست ها فرصتی جهت تشریک مساعی است چرا که ائمه جمعه اشرافیت بر مشکلات مردم دارند.