رئیس مجمع استانداران:

مجمع استانداران مسئولان استانی را حمایت می‌کند

رئیس مجمع استانداران گفت: مجمع استانداران تمام قد مسئولان استانی را مساعدت می‌کند و بازوی مشورتی آنها در مرکز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، علی‌اکبر رحمانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجمع استانداران تمام قد مسئولان استانی را مساعدت می‌کند و بازوی مشورتی آنها در مرکز است.

139509181115408499405024

رئیس مجمع استانداران که سابقه مدیریت در استانداری‌های کرمانشاه، تهران و معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال را در کارنامه خود دارد، گفت: مهمترین کار مجمع استانداران،کمک فکری به مدیران ملی و استانی و انتقال مسائل استان‌ها به قوای سه گانه است تا با ارائه تجربیات دین خویش را به استان‌های کشور به ویژه استان‌های محروم ادا کند.

وی هدف اصلی از برگزاری مجمع ادواری استانداران در سیستان و بلوچستان را شرکت در نشست شورای اداری با هدف برررسی مسایل مختلف فرهنگی و اجتماعی استان در کمیسیون‌های مختلف و ارائه نظرات و پیشنهادهای استانداران در این رابطه عنوان کرد.

رئیس مجمع استانداران گفت: ساختار مجمع استانداران شامل هیئت رئیسه به عنوان اتاق فکر و ۶ کمیسیون مشابه کمیسیون‌های دولت و کمیته‌های استانی متشکل از استانداران از ابتدای انقلاب تاکنون در استان‌ها است.

رحمانی اعضای مجمع استانداران را حدود ۲۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: قریب ۵۰ نفر عضو دولت‌های مختلف هستند از جمله جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری که در دولت‌های مختلف مسئولیت داشته است.

وی ادامه داد: تشکیل تعاونی با نظر استانداران و وزارت تعاون در حال شکل‌گیری است و بدین منظور برای هماهنگی با استانداری سیستان و بلوچستان آقای “تاجیک” در این سمینار حضور دارند.

وی اظهار داشت: گروه تاریخ شفاهی مجمع استانداران، استان سیستان و بلوچستان را به عنوان استان اول برگزیده و قریب ۹ ماه، فعالیت مشترک مجمع و استانداری با مسئولیت آقای “اصغرنیا” از اعضای مجمع آغاز شده و در این همایش بخشی از فعالیت‌های مشترک پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، استانداران ادواری استان سیستان و بلوچستان و شماری از اعضای هیئت رئیسه مجمع استانداران کشور، شب گذشته جهت شرکت در کمیته استانی مجمع ادواری استانداران وارد زاهدان شدند.