استاندار:

ماکو با سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد ریالی پیشرو صنعت آذربایجان‌غربی

ماکو با سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد ریالی پیشرو صنعت آذربایجان‌غربی 

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۸۶ واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی گفت: این شهرستان از مناطق پیشرو اقتصادی و صنعتی در آذربایجان غربی به شمار می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدمهدی شهریاری در گفت و گو با اصحاب رسانه، با اعلام این موضوع، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۶ واحد فعال صنعتی در این منطقه وجود دارد، افزود: این واحد ها با با حجم سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه استقرار منطقه آزاد صنعتی و تجاری ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور و هم مرزی این منطقه با کشور ترکیه موقعیت بسیار خوبی را برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی ایجاد کرده، اظهار داشت: هم اکنون چهار واحد صنعتی سرمایه گذاران خارجی با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان راه اندازی شده که در آنها برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: تعدادی از واحد های صنعتی فعال در این شهرستان در کشور و منطقه غرب آسیا به نوع خود تک و ممتاز هستند.
شهریاری گفت: در این شهرستان ۱۶ معدن وجود دارد که برای راه اندازی و استخراج از این معادن، ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام و برای ۱۵۰ نفر از افراد بومی منطقه اشتغال فراهم شده است.

یحیی کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۶ واحد فعال صنعتی در این منطقه وجود دارد، افزود: این واحد ها با با حجم سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه استقرار منطقه آزاد صنعتی و تجاری ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور و هم مرزی این منطقه با کشور ترکیه موقعیت بسیار خوبی را برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی ایجاد کرده، اظهار داشت: هم اکنون چهار واحد صنعتی سرمایه گذاران خارجی با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان راه اندازی شده که در آنها برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: تعدادی از واحد های صنعتی فعال در این شهرستان در کشور و منطقه غرب آسیا به نوع خود تک و ممتاز هستند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ماکو گفت: در این شهرستان ۱۶ معدن وجود دارد که برای راه اندازی و استخراج از این معادن، ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام و برای ۱۵۰ نفر از افراد بومی منطقه اشتغال فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، ماکو از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است که در مرز ایران با ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان قرار دارد.

این شهرستان، مرکز منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو است.