لزوم توجه به راه‌اندازی صنایع خلاق

لزوم توجه به راه‌اندازی صنایع خلاق برای تولیدات فرهنگی

 

لزوم توجه به راه‌اندازی صنایع خلاق برای تولیدات فرهنگی - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار گیلان بر لزوم راه‌اندازی صنایع خلاق درجهت تبلور اقدامات مبتکرانه برای تولیدات فرهنگی تأکید کرد و گفت: حوزه هنری از ظرفیت صندوق پژوهش و فناوری در مسیر انجام اقدامات علمی، فرهنگی و آموزشی بیشتر بهره بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارتکشور؛ ارسلان زارع امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس حوزه هنری کشور، این مجموعه را برخاسته از انقلاب  اسلامی و بر پایه اندیشه های انقلاب استوار دانست و اظهار کرد: این انتظار وجود دارد که با توجه به گستره مخاطبان عام تولیدات این مجموعه و نیز تاکیدات مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب، اولویت های کشور در برنامه های اصلی تولید محتوا قرار گیرند.
وی ضرورت توجه به فضاهای متنوع فرهنگی و لزوم آشنایی با فناوریهای جدید و شناخت و بهرهگیری از ظرفیتهای آنها را از مهمترین موضوعات امروز جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: به سبب ظرفیتها و پتانسیلهای موجود در کشور و استا ها این امر مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.
نماینده عالی دولت در گیلان به نگاه و علاقمندی خود به حوزه فرهنگ و هنر و رصد مستمر اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: به واسطه جنس کار حوزه هنری، آن را یک دستگاه علمی، پژوهشی و فرهنگی می‌دانم و به سبب ارتباط موجود میان هنرمندان و پژوهشگران با این مجموعه، اقدامات اثرگذاری را در بسیاری از شاخصها طی سالهای اخیر شاهد بوده ایم.
وی به قرارداشتن در هفته کتاب و کتابخوانی نیز اشاره کرد و گفت: اعتماد محققان، نویسندگان و پژوهشگران توسط حوزه هنری گیلان جلب شده و در این میان برجسته سازی و توجه به نقش قیام میرزاکوچک جنگلی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مینیاتوری از جمهوری اسلامی را تشکیل داد بسیار حائز اهمیت است.
وی پرهیز از استفاده سیاسی و ابزاری از هنرمندان و پژوهشگران و نیز چابکی و پویایی با نیروی انسانی محدود را رمز موفقیت حوزه هنری گیلان دانست و اظهار کرد: توجه به موضوع ایثار، شهادت و فرهنگ انقلاب و تنظیم سند راهبردی توسعه فرهنگی در گیلان برای اجرای انتظارات رهبر معظم انقلاب از حوزه هنری و تربیت نیروی انسانی، می تواند  الگویی برای سایر استان ها باشد.
استاندار گیلان تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی با پیشرفت بالا و نیز توجه به حوزه های فرهنگ، هنر و آموزش استان را از تأکیدات خود در جلسات مختلف به ویژه شورای برنامه ریزی عنوان کرد و افزود: با تخصیص اعتبار لازم از اقدامات در حال انجام به ویژه ساخت پردیس سینمایی در مرکز استان حمایت می شود.
وی بر ضرورت توجه به راه اندازی صنایع خلاق در جهت تبلور اقدامات مبتکرانه در عرصه هایی همچون بازیهای رایانه ای، تبلیغات فضای مجازی، پویانمایی، معماری، طراحی و گرافیک تأکید و تصریح کرد: از ظرفیت صندوق پژوهش و فناوری در مسیر انجام اقدامات خلاقانه علمی، فرهنگی و آموزشی با محوریت شرکت های دانش بنیان، پارک علم و فناوری و حوزه هنری بیش از پیش بهره گیری شود.

** حمایت های استاندار گیلان از فرهنگ و هنر، مشهود است
در این دیدار رئیس حوزه هنری کشور نیز حمایت های استاندار گیلان از موضوع فرهنگ و هنر را مشهود دانست و گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در حوزه فرهنگ و هنر و چندین برابر شدن تولیدات هنر و ادبیات انقلاب و دفاع مقدس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب به حوزه هنری و تحقق این مطالبات توسط ظرفیت های استانی است.
محمدمهدی دادمان بر ضرورت تبدیل سوژه ها و مضامین انقلابی در استانها به تولیدات فاخر هنری تأکید کرد و افزود: در راستای استعدادیابی، پرورش نیروهای علاقمند به اسلام، انقلاب و کشور باید برنامه ریزی شود و باتوجه به پیشتازی گیلان در این حوزه می توان این استان را نمونه ای برای ترغیب دیگر استان ها معرفی کرد.
وی به استفاده از گروه‌های مردمی در اجرای مأموریت ها و نیز توجه به شکل گیری مرکز نوآوری در حوزه صنایع خلاق با بهره گیری از هنرهای دیجیتال اشاره و خاطرنشان کرد: باید با خلق ظرفیت های جدید، فضای کسب و کار فعالان غیردولتی گسترش یابد.