لزوم توانمندسازی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا

لزوم توانمندسازی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا/ ۱۲۵ شهرداری به شهرداری های کشور اضافه شد

لزوم توانمندسازی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا/ ۱۲۵ شهرداری به شهرداری های کشور اضافه شد - وبسایت مجمع استانداران

صمیمی گفت: ۱۲۵ شهرداری به شهرداری های کشور اضافه شده که به مرور زمان آغاز به کار کرده اند و این امر در راستای تبدیل روستاها به شهرها صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدرضا صمیمی در دومین نشست معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های کشور اظهار داشت: فعالیت معاونت های عمرانی استانداری های کشور در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به شور انتخاباتی و انتخاب آگاهانه منجر می شود.
 
وی ادامه داد: انتخاب افراد شایسته شوراهای اسلامی شهر و روستا به آبادانی کشور کمک می کند از این رو باید مردم نسبت به نامزدها آگاهی لازم پیدا کنند
 
مدیرکل دفتر شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور عنوان کرد: آموزش های لازم برای شوراهای شهر و روستاها در نظر گرفته شده و در این زمینه تولید محتوا انجام شده است، بر این اساس ۲۶ جلد کتاب برای آموزش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تهیه شده است که در سایت استانداری ها بارگذاری می شود.

صمیمی سپس با بیان اینکه ۶۲ هزار و ۱۸۴ جلسه برای شوراهای شهر و روستا برگزار شد که ۱۷۴ هزار مصوبه داشت افزود: محتواهای آموزشی که بر اساس نیاز شهرها و روستاهای مختلف به صورت مجازی و حضوری است، در جهت توانمندسازی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و آگاهی نسبت به وظایف و حیطه کاریشان در نظر گرفته شده است.
 
 وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته ۱۲۵ شهرداری به شهرداری های کشور اضافه شد، بیان کرد: این شهرداری ها به مرور زمان آغاز به کار کرده اند و این امر در راستای تبدیل روستاها به شهرها صورت گرفته است، همچنین تعداد شناسه های شوراهای اسلامی صادره در ۹ ماهه گذشته ۳۲۲ مورد بوده است

منبع : وزارت کشور