کسب جایگاه نخست کشور توسط استانداری کرمانشاه

کسب جایگاه نخست کشور توسط استانداری کرمانشاه نتیجه همدلی و هم افزایی همه کارکنان دلسوز است

کسب جایگاه نخست کشور توسط استانداری کرمانشاه نتیجه همدلی و هم افزایی همه کارکنان دلسوز است - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کسب رتبه نخست کشور توسط استان در حوزه شاخص های عمومی و اختصاصی نتیجه تلاش و هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی است؛ گفت: از زحمات خالصانه پرسنل زحمتکش، دلسوز و شریف استانداری، فرمانداری­ ها، بخشداری ها، دهیاری­ها که در بحران­ها درخط مقدم قرار دارند، صمیمانه تشکر می کنم.

ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هوشنگ بازوند عصر پنج شنبه ( ۲۴ مهرماه) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: دستیابی استانداری کرمانشاه به جایگاه نخست کشور در بین ۳۱ استان نشان از همدلی و همراهی مسوولین برای تحقق اهداف پیش بینی شده است و کارکنان استانداری علی رغم وجود سختی­ها متواضعانه در حال انجام وظایف هستند و برای خدمتگزاری به مردم و حل مشکلات دیگر دستگاه­های اجرایی تلاش و کوششی مستمر دارند که لازم است از همه آنها به ویژه معاون هماهنگی توسعه مدیریت و منابع و مدیرکل دفتر بازرسی استانداری تشکر کنم.
بازوند شرایط استان را به لحاظ بیماری کرونا بسیار بد توصیف کرد و تأکید کرد: عدم رعایت توصیه های بهداشتی یکی از عوامل افزایش تعداد مبتلایان است که از مردم انتظار داریم در این خصوص مشارکت بیشتری مانند اوایل سال داشته باشند و به هیچ وجه تصور نکنند که اوضاع عادی است و احتمال ابتلا کاهش یافته است.
وی افزود: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات و سازمانها مطلوب نیست به گونه ای که ۴۶ درصد توصیه های بهداشتی توسط کارکنان و مراجعین در محیط دستگاه های اجرایی رعایت می شود و بسیار جای نگرانی دارد.
مقام ارشد استان ادامه داد: حفظ سلامت مردم باید در حال حاضر در اولویت کاری تمامی مدیران دستگاه های اجرایی قرار بگیرد و مدیران موظف هستند ضمن تلاش برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا نظارت دقیق و مستمری بر شیوه رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند؛ زیرا عدم رعایت این موضوع در صورت گزارش تیم های نظارتی با برخورد جدی و معرفی به تخلفات اداری همراه خواهد بود.
بازوند گفت: ادارات استان نباید به ارباب رجوعی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کند، خدمت‌رسانی کند و همچنین مدیران ادارات موظف به برخورد با کارمندان متخلف در این زمینه هستند.
استاندار کرمانشاه از عدم ریسک پذیری برخی مدیران در فروش اموال مازاد و منجمد دستگاه های دولتی استان انتقاد کرد و گفت: برخی مدیران استان ریسک نمی کنند و در زمینه فروش اموال مازاد دستگاه متبوع خود وارد عمل نمی شوند.
بازوند یادآور شد: دولت و کشور با شرایط سختی در کرونا و تحریم ها مواجه است و ضرورت دارد مدیران اموال و دارایی های مازاد را برای حل مشکلات به فروش برسانند و عدم تلاش در این زمینه در ارزیابی ها بررسی می شود و همچنین هیچ یک از مدیران استان تصور نکنند که از محل فروش اموال سایر دستگاه‌ها، بودجه‌ای به آنها داده می شود مگر در موارد خاص که مشکل دستگاهی با یک اعتبار اندک حل می شود.
استاندار کرمانشاه در ادامه جلسه به موضوع جذب به موقع اعتبارات اشاره کرد و بیان داشت: ۱۵۶ میلیارد تومان پول نقد در خزانه دولت داریم ولی برخی از مدیران استان تلاشی برای رفع موانع و جذب این اعتبار نمی‌کنند اما بعدا برای اجرای طرح ها می‌گویند پول نداریم.
او افزود: ۷۵ میلیارد تومان از این مبلغ متعلق به اعتبارات حوزه مدیریت بحران، ۵۶ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات استانی و ۲۵ میلیارد تومان هم متعلق به محل توازن است اما نمی‌دانم چرا این پول جذب نمی‌شود.
بازوند با تاکید بر ضرورت رفع موانع جذب این اعتبار گفت: مدیران استان باید این فرصت را غنیمت بشمارند و فصل کاری را از دست ندهند با پیگیری مبادله موافقت نامه ها این موضوع را در اولویت قرار دهند.
وی ظرفیت ایجاد شده برای پرداخت طلب پیمانکاران از طریق تهاتر را یادآور شد و گفت: پنج هزار میلیارد تومان  تحت عنوان بدهی های مالیاتی و ۳۰ هزار میلیارد تومان از طریق طریق سیستم بانکی برای تهاتر در کشور پیش بینی شده است و باید تلاش کنیم با محوریت معاون عمرانی ۶ یا ۷ درصد این میزان را جذب کنیم و اگر مدیری از این ظرفیت در صورت دارا بودن شرایط استفاده نکند،‌ ضعفی در عملکرد وی محسوب می شود.