استاندار قم:

قم نیازمند کتابخانه و قرائت خانه عمومی شبانه روزی است/ضرورت به اشتراک گذاری منابع کتابخانه های استان قم با توسعه کتابخانه الکترونیکی/ توسعه ی فرهنگ کتابخوانی در دستور کار مسئولان

استاندار قم بر ضرورت به اشتراک گذاری منابع کتابخانه های غنی استان قم بواسطه توسعه کتابخانه الکترونیکی تاکید کرد و گفت: توسعه ی فرهنگ کتابخوانی در دستور کار مسئولان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور بهرام سرمست استاندار قم در جلسه شورای سیاست گذاری کتابخانه های تخصصی استان قم طی سخنانی با بیان اینکه در ارتباط با کتابخانه های خصوصی از میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم گفت: به لحاظ کتابخانه های عمومی، کتابخانه های تخصصی و کتابخانه های مادر نیز استان قم غنی و جزء استان های پیشرو کشور است.

سرمست وجود ۴۰ کتابخانه تخصصی در استان قم را مورد توجه قرار داد و افزود: در زمینه ی نشر و مطالعه کتاب هم استان قم پیشگام است.

وی با بیان اینکه انتشار و وجود کتاب به خودی خود برای توسعه کافی نیست خاطرنشان کرد: علمی دارای ارزش است که نافع بوده و بتواند برای ایجاد ثروت بکار گرفته شود.

وی با بیان اینکه برخی مراکز پژوهشی استان قم کتابخانه های جامعی دارند خاطرنشان کرد: هم افزایی و به اشتراک گذاری منابع که باید در بین کتابخانه ها وجود داشته باشد هنوز محقق نشده است.

استاندار قم با بیان اینکه کتابهای با عناوین مشابه در کتابخانه های قم زیاد است خاطرنشان کرد: امروزه با الکترونیکی شدن فضای کتابخوانی، ارجاع سنتی به کتابخانه ها در حال کم شدن است و سرعت دسترسی به اطلاعات به شدت افزایش یافته است.

سرمست بیان کرد: با وجود اینکه سرانه مطالعه در قم بالاتر از سایر استانهاست، نسبت بین کتاب و فرهنگ کتابخوانی معنی دار نیست و بایستی در راستای توسعه ی فرهنگ کتابخوانی برنامه ریزی و تلاش کنیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: عدم وجود کتابخانه عمومی شبانه روزی نیز یکی از کاستی های استان قم خصوصا برای دانشجویان و دانش آموزان است.

وی در پایان تاکید کرد: رویکرد تبدیل سرمایه های فرهنگی به سرمایه های اجتماعی و اقتصادی نیز بایستی در دستور کار قرار بگیرد.