استاندار یزد:

فرهنگ «مالیات‌بگیری» باید به «مالیات دهی» تبدیل شود/ مخالف فشار مالیاتی بر مردم هستیم

استاندار یزد در نشست ستاد درآمد استان گفت: ضرورت دارد فرهنگ مالیات‌بگیری به فرهنگ مالیات دهی تبدیل شود تا مردم پرداخت مالیات بر درآمد را وظیفه ملی خود بدانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ ستاد درآمد استان با حضور استاندار یزد و سایر دستگاه‌های عضو این ستاد در سالن زنده‌یاد حمیدیا برگزار شد.
«سید محمد میرمحمدی» در این جلسه گفت: برخورد صحیح و مناسب امور مالیاتی استان با مردم و بازاریان در موضوع اخذ مالیات جای تقدیر و تشکر دارد چراکه در بررسی‌ها مشخص‌شده است که مالیات‌دهندگان از عملکرد این دستگاه رضایتمند هستند، از سوی دیگر مالیات اخذشده از افراد در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ با رشد مطلوبی همراه بوده است.
وی با اشاره به اینکه زمینه‌های شفاف‌سازی امور روزبه‌روز در حال افزایش است، گفت: سیستم‌های بانکی و ارتباطات الکترونیکی بحث کنترل، فرار مالیاتی و رصد و اخذ مالیات را راحت‌تر کرده و استان یزد نیز به این سمت در حال حرکت است.
میرمحمدی با اشاره به اینکه مالیات برای هزینه‌های عمومی جامعه اخذ می‌شود، گفت: فرهنگ مالیات‌بگیری باید به فرهنگ مالیات دهی تبدیل شود و مردم پرداخت مالیات بر درآمد را وظیفه ملی بدانند.
وی عملکرد استان در بحث درآمد و اخذ مالیات را متعادل دانست و افزود: برای سال جاری سطح پیش‌بینی درآمدی استان در مجلس تعدیل شد و این موضوع کمک می‌کند تا فشار مالیاتی بر مردم کمتر شود چراکه به‌هیچ‌وجه موافق با فشار مالیاتی بر مردم نیستیم.
وی بابیان اینکه دیدگاه استان بر مشارکت مالیاتی است نه فشار مالیاتی؛ گفت: سرمایه اصلی استان مردم هستند و هرچه احترام بیشتری به آن‌ها داشته باشیم موفقیت بیشتری در استان خواهیم داشت.