سند تحول نظام آموزش ‌و پرورش آماده اجراست

وزیر آموزش ‌و پرورش بابیان اینکه سند تحول نظام آموزش‌ و پرورش کشور آماده اجرا است، گفت: این سند بر مبنای برنامه ششم توسعه است و امیدواریم با تصویب برنامه ششم توسعه در بخش آموزش ‌و پرورش بتوانیم گام‌های مؤثری در سند تحول نظام آموزش‌ و پرورش برداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  جلسه شورای آموزش‌ وپرورش استان با حضور وزیر آموزش ‌و  پرورش، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه یزد، استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل آموزش ‌و پرورش و جمعی از مسئولین استان، فرمانداران، نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای آموزش ‌و پرورش استان در سالن مرحوم حمیدیا برگزار شد.
وزیر آموزش‌وپرورش در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش استانداران و فرمانداران سراسر کشور در تشکیل مستمر و مؤثر شوراهای آموزش ‌وپرورش اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید و در حوزه آموزش‌وپرورش پنج سیاست راهبردی را اعلام کرده‌ایم و به آن عمل خواهیم نمود.
“علی‌اصغر فانی” مهم‌ترین سیاست وزارت آموزش ‌و پرورش را توسعه مشارکت همه‌جانبه مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد دانست و ادامه داد: آموزش ‌و پرورش یک فرا وزارتخانه است و به همین علت توسعه مشارکت در این وزارتخانه یک سیاست جدی است .
وی یکی دیگر از سیاست‌های وزارت آموزش ‌وپرورش را تمرکززدایی اعلام و عنوان کرد : هرچه بتوانیم به این مهم دست‌یابیم خلاقیت‌ها در بین مدیران و معلمان افزایش می‌یابد و به‌ صورت جدی درصدد افزایش نوآوری در میان نیروها و برنامه‌هایمان هستیم.
فانی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مهم‌ترین سیاست‌ها، ساماندهی و بهینه‌سازی نیروی انسانی شاغل در وزارت آموزش ‌و پرورش است، تصریح کرد : در سال گذشته ۲۵ هزار نفر و در سال جاری ۳۸ هزار نفر در این وزارتخانه بازنشسته شده‌اند، اما یک نیروی جدید در دولت یازدهم بکار نگرفتیم و به ساماندهی نیروهای موجود پرداختیم.
وزیر آموزش ‌و پرورش بابیان اینکه ارتقاء آموزشگاه‌ها و مدیریت آموزشگاهی یکی از سیاست‌های وزارت آموزش ‌و پرورش است، خاطرنشان کرد : با ارتقاء مدیریت در آموزشگاه‌ها، کیفیت آموزش‌ها افزایش چشمگیری داشته است و این روند ادامه دارد.
فانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین سند تحول نظام آموزش‌وپرورش گفت: در این سند شش حوزه تربیتی از جمله تربیت اعتقادی و اخلاقی، تربیت علمی، تربیت اجتماعی، تربیت سیاسی، تربیت زیباشناختی و تربیت ‌بدنی و تندرستی تعریف و هدف‌گذاری شده است.
وی با اشاره به دغدغه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام ‌جمعه یزد در مورد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: این موضوع مهم که موردعنایت مقام معظم رهبری نیز بوده است و به همین دلیل در شورای جدید ساماندهی فضای مجازی کشور، وزیر آموزش ‌و پرورش نیز با حکم ایشان به عضویت در این شورا منصوب‌ و اقدامات خوبی نیز در این مدت انجام‌شده است که امیدواریم با کمک سایر دستگاه‌ها بتوانیم دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب، جامعه و خانواده‌های دانش آموزان را در این زمینه رفع کنیم.
فانی بابیان افزود : از آنجا که استانداری یزد مبلغ ۲۳ میلیارد تومان به آموزش ‌و پرورش اختصاص داده است، وزارت آموزش‌وپرورش نیز حداقل معادل این رقم به استان یزد پرداخت خواهد کرد.
وزیر آموزش ‌و پرورش در پایان سخنان خود اعلام کرد: در برخی از شهرهای شمال کشور فضاهای آموزشی بدون استفاده‌ای وجود دارد که آماده هستیم این فضاها را در اختیار آموزش ‌و پرورش استان یزد قرار دهیم تا با تعمیر، تجهیز و بهره ‌برداری از آن مراکز، خدمات مناسبی در اختیار فرهنگیان تلاشگر این استان قرار دهد.
گفتنی است مدیرکل آموزش ‌وپرورش استان، نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی ، برخی از فرمانداران و تعدادی از مسئولین حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.