عملیات اجرایی ۷۵۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در کرمانشاه آغاز می شود

عملیات اجرایی ۷۵۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در کرمانشاه آغاز می شود/ سه هزار میلیارد تومان در صنعت ساختمان کرمانشاه سرمایه‌گذاری می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: برای تحقق جهش تولید با رویکرد ایجاد رونق در صنعت ساختمان علاوه بر ایجاد ظرفیتی برای سرمایه گذاری بیشتر، عملیات اجرایی ۷ هزار و ۵۰۰ واحد واحد مسکونی را نیز در قالب طرح اقدام ملی آغاز خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هوشنگ‌ بازوند در نشست هم اندیشی با فعالان صنعت ساختمان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: به دنبال آن هستیم که هم راستا با شعار جهش تولید، صنعت ساخت مسکن در کرمانشاه را رونق دهیم.
وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن صنایع وابسته را فعال و اشتغالزایی می کند، گفت: برای رسیدن به توسعه صنعت مسکن سازی باید مدیران دولتی و بخش خصوصی به تفاهم‌ برسند.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه بخش خصوصی به دنبال رسیدن به سود است، گفت: باید بتوانیم به سمتی پیش برویم که سازندگان در طرح اقدام ملی مسکن به سودآوری برسند.
بازوند با تاکید بر اینکه با شعار مسکن ساختن شغل ایجاد نمی شود، اظهارداشت: نمی‌توانیم‌ بدون سرمایه گذاری در اقتصاد رونق و برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم.
وی با تاکید بر اینکه صنعت ساختمان برای رسیدن به رونق نیازمند حمایت های دولتی است، افزود: برای اینکه بتوانیم نرخ بیکاری کرمانشاه را به میانگین کشور برسانیم به ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: از این ۲۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری باید سه هزار میلیارد تومان در صنعت ساختمان سرمایه گذاری شود که احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.
بازوند تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم سرمایه گذاران را به استان جذب کنیم باید بتوانیم برای آن ها فرش‌قرمز پهن کنیم و تسهیل گری های لازم را برای آن ها انجام دهیم.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری یک جریان سیال است، گفت: امروز می بینیم که نقدینگی های مردم در بورس و خودرو سرگردان است و امکان دارد این سرمایه های سرگردان به زودی وارد بازار مسکن شود.
استاندار کرمانشاه با اشاره به شیوه نامه های ارایه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای رونق بازار مسکن گفت: شیوه نامه ارایه شده دارای پشتوانه های دقیق کارشناسی نیست از این رو باید اصلاح شود.
بازوند افزود: در حال تهیه اصلاحیه ای برای شیوه نامه وزارت راه و شهرسازی هستیم تا به وزارت راه و شهرسازی ارایه دهیم.
وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم طرح اقدام ملی مسکن با موفقیت روبه رو شود وزارت راه و شهرسازی باید آن را به یک اولویت ملی تبدیل کند،
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه طرح مسکن مهر در دولت قبلی یک اولویت بود، گفت: مسکن‌ مهر معایب و مزایایی داشت و نمی توانیم مزایای آن را نبینیم؛ همه طرح های ما هم معایب و مزایایی دارند از این رو طرح اقدام ملی مسکن نیز ممکن است مشکلاتی داشته باشد که باید اصلاح شود.
بازوند ادامه داد: اگر بحث از تدبیر می‌کنیم باید ابتدا و انتهای طرح ها را شفاف و روشن مشخص کنیم تا بتوانیم با موفقیت از آن خارج شویم.
وی از کلانشهر شدن به عنوان یک مزیت برای کرمانشاه نام برد و گفت: با وجود تمام‌ سختی ها ۳۴۰‌ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهر کرمانشاه اضافه کردیم.
استاندار کرمانشاه افزود: از ظرفیت زمین های دیگر ارگان ها نیز برای اجرای بهتر طرح اقدام ملی مسکن استفاده خواهیم کرد.
بازوند گفت: برای اینکه بتوانیم رونق جدی در صنعت ساخت و ساز در استان کرمانشاه ایجاد کنیم باید هر هفته موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.
وی افزود: در زیرمجموعه شورای مسکن کمیته ای تشکیل خواهیم داد تا اگر انبوه سازان و بخش خصوصی با مشکل روبه رو شوند آن را برطرف کنند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در طرح اقدام ملی باید از تجربه مسکن مهر استفاده کنیم، گفت: طرح اقدام ملی را در داخل شهرها متمرکز کنیم زیرا دور کردن ساخت و سازها از شهر هزینه های بسیاری برای تامین زیرساخت ها در بر خواهد داشت.
بازوند با بیان اینکه بخشی از اقتصاد ایران بانک محور است، گفت: اگر بانک ها در زمینه توسعه صنعت ساختمان سازی در کرمانشاه به خوبی وارد عمل نشوند، توفیقی در این زمینه حاصل نمی‌شود.
وی گفت: تعدادی مسکن مهر بدون متقاضی در استان داریم که قصد مزایده گذاشتن آنها را داریم که بخش خصوصی می تواند از آنها استفاده کند.
۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی سهمیه استان کرمانشاه است که عملیات اجرایی ۷ هزار و ۵۰۰ واحد آن شروع خواهد شد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور